- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 15-05-2011 07:30
... het blijkt dat ze al een hele tijd niet meer actief zijn op ebay, het gaat hier over verkopers die tienduizenden feedbacks hebben. Gelukkig via wat zoekwerk eentje teruggevonden, heeft nu blijkbaar een eigen website. Dit moet in elk geval een geweldig verlies voor ebay zijn, zeker als je rekening houd met de prijscategorie waarin ze verkochten.
Ik moet hetzelfde melden in de juwelensector.
Het aantal actieve zakelijke accounts is stilaan tot een handjevol beperkt.
Idem in Frankrijk : accounts waar ik regelmatig met bewondering naar keek en dikwijls met feedbacks waarvan ik alleen maar kan dromen, zijn verdwenen of amper nog actief, en er komen geen vergelijkbare meer bij.
Ik vrees dat boontje stilaan om zijn loontje komt...
Waarschijnlijk krijg ik hierop weerom van enkele hardliners de reactie dat er geen alternatief is voor ebay.
Een gelijkaardige site is er inderdaad niet, maar de stap van deze onbetrouwbare en onstabiele leverancier naar een eigen webwinkel wordt door het steeds groter wordende aanbod aan gemakkelijk te bedienen webwinkelsystemen meer en meer gezet...
Ik kan trouwens mezelf als voorbeeld nemen : vijf jaar terug werkte ik full-time (en dat is dan 60 à 70 uur per week) aan mijn ebay-aanbod.
Nu is dat nog misschien een tweetal uurtjes per dag om het ebayaanbod stabiel te houden.
De rest van de tijd ben ik bezig met sites buiten ebay, en er zal heel wat moeten veranderen op deze site wil ik er terug meer tijd in steken.