Wel hierzo een beetje hetzelfde verhaal.

Ik heb alles op Ebay zo veel mogelijk geautomatiseerd. De tijd die vrijkomt besteed ik aan andere zaken. Eén van die zaken is een eigen website. Als ik mijn planning kan blijven volgen gaat die na het groot verlof online.

Zoals ik effe geleden nog eens geschreven heb. Ebay heeft afgelopen 2 jaar alles gedaan om het vertrouwen van de koper te winnen. Hoog tijd dat ze eens hetzelfde gaan doen voor de verkopers.

Als koper kan je je alles permiteren, als verkoper heb ik totaal geen rechten meer. De enige vernieuwing die ik luidkeels toejuich is dat winkelobjecten nu tussen de gewone objecten getoond worden terwijl die vroeger zeer slecht zichtbaar waren.

Alle andere regels die afgelopen 2 jaar ingevoerd werden waren gericht op het rechtstreeks of onrechtstreeks verhogen van de kosten en het verminderen van onze rechten. Gezien sommige maatregels die al op buitenlandse Ebaysites ingevoerd werden en hier nog niet, denk ik dat er ons nog het een en het ander staat te wachten.

Als zakelijke koper haal je je inkomen geheel of gedeeltelijk uit je verkopen. Voor mij zou het veel gemakkelijk en veel minder werk zijn om mij enkel en alleen op Ebay te richten. Zoals Ebay het spel nu speelt ben je als zakelijke verkoper verplicht om alternatieven te zoeken. Er hangt constant een zwaard van Damocles boven iedere verkoper zijn hoofd. Het grote vertrouwen dat ik in Ebay had is voor een groot stuk weg. Voor ik terug dat vertrouwen krijg, zullen ze toch het één en't ander aan hun policy moeten veranderen.