't is allemaal om zeep !
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 29-06-2011 10:41
Verkopen op ebay, verkopen op de markt, verkopen in een winkel, horeca, dienstenservice ... we worden meer en meer geconfronteerd met gewiekste klanten die totaal ongegeneerd de verkoper oplichten.
Als je dus denkt dat het alleen jouw overkomt dan mag je het vergeten.
Zo kan ik al tal van feiten opnoemen van zelfstandigen die in hun winkels op de pot gezet worden. De ebay fraude die door klanten gepleegd word ook op ebay is niet te onderschatten, je zou schrik hebben om nog iets te verkopen, je zou schrik hebben om iets te versturen want eens je je pakje of brief in het postkantoor gedropt hebt, heb je er geen vat meer op.
Gisteren hoorde ik nog enkele feiten van een horecauitbater in Oostende, je moet dus maar durven. Een klant besteld een flesje spuitwater, na een halfuurtje bij de afrekening, het flesje is inmiddels uit, de klant wil niet betalen want het water is over datum. Echter, de datum op het etiket is weggekrast (door de klant) die dus de serveuze vraagt om te bewijzen dat het NIET over datum is !!!!! Klant is rechtgestaan en heeft NIET betaald. Hij had een man en die besteldde biefstuk friet. De volledige maaltijd was opgegeten en bij afrekening zegt hij aan de serveuze, "ik heb seignant gevraagd maar het was bien cuit". De klant weigerde te betalen. De politie werd gebeld maar de man zette het op een lopen.
Ik bedoel maar, we leven in een samenleving waar blijkbaar alles mag en alles onbestraft blijft.
Waar gaat dit in godsnaam naartoe. Je mag al de kranten niet meer openslaan of je leest zoveel onrecht.
Goeie vakantie allemaal en als je verkoper bent, in een winkel, in de horca, PAS OP ! Laat je niet klissen.