Misbruik van het DSR-systeem
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 29-10-2011 13:26
Is er eigenlijk een mogelijkheid om DSR's te laten verwijderen?
Bij het bekijken van mijn verkopersprestaties stel ik vast dat ik deze week een lage score kreeg van een koper. Op zich ben ik niet zo verwonderd omdat er zich deze week een discussie voor deed met een koper die vrij snel agressief reageerde nadat ik een reactie gaf die hem blijkbaar in het verkeerde keelgat schoot.
Wat is er gebeurd?
Koper vraagt of hij met Paypal mag betalen, waarop ik positief reageer. Na zijn betaling legt hij uit dat hij reeds verschillende aankopen niet ontvangen heeft en hij niet opteert voor een Taxipost-zending omdat deze te duur is.
Mijn reactie hierop is dat ik dit toch wat komisch vind: hij wil geen extra kost maar wel de risico's doorschuiven naar de verkoper ondanks dat hij zegt dat er een probleem is met de lokale postbedeling.
Hierop krijg ik een ganse reutemeteut aan agressief geladen reacties!
Uiteindelijk verloopt alles toch zoals voorzien (met een niet-genormaliseerde zending die hij 1 dag later ontvangt).
Hij heeft een positieve feedback: "parfait et très rapide" op 27/10 maar wat blijkt nu? Dat er bij "commnicatie" plots een lage score staat! Gezien zijn erg agressieve houding is het voor mij wel duidelijk waar deze lage score vandaan komt!
Ik vraag me dan ook af of ebay dit kan zien van wie ze komt en gezien de incoherentie met de feedback én de berichten die ze kunnen checken in "Mijn eBay", of ze deze DSR ook kunnen (of willen) verwijderen
Voor mezelf heb ik alleszins voor't eerst sedert 5 jaar nog eens iemand geblokkeerd! Ik zou echt niet willen dat dergelijke charlatan mijn account naar de kl*ten helpt!