Ik vrees dat je daar weinig aan kan doen, als het geen onterechte feedback was die je kreeg. Ebay was zo vriendelijk om bij mij 2 onterechte negatieve feedbacks te verwijderen. De bijbehorende lage DSR werd mee verwijderd.

Voor de rest is de DSR als spelen met de lotto. Eén van mijn voorvallen als voorbeeld.

Vorige jaar vlak voor Kerstmis koopt een koper 2 games bij mij die moesten dienen als cadeau met Nieuwjaar. De koper vraagt mij uitdrukkelijk om beide games apart te versturen en zo spoedig mogelijk zodat hij ze nog op tijd heeft. De koper in kwestie dringt ook heel hard aan op PayPal.

Eerst laat hij een paar dagen niets van zich horen en betaalt dan via PayPal. Games worden onmiddellijk verstuurd. Zoals vermeld in 2 aparte enveloppen. 3 dagen later krijg ik zonder boe of ba direct een PayPal claim (dus geen geschil, maar direct een claim) aan mijn broek wegens niet ontvangen object.

Met de koper gemaild. Het was toen extreem slecht weer waardoor er vertragingen bij de post waren. Die reageerde zeer onvriendelijk en was voor geen rede vatbaar. 1 game dat verloren gaat op de post dat kan ik nog geloven. Maar beide enveloppen, dat is een beetje moeilijk te geloven. Enfin, de games waren zonder traceernummver verstuurd ik had dus geen poot om op te staan. En dan de periode van het jaar. Als goodwill heb ik die betaling teruggestord, vooraleer PayPal dat voor mij gedaan heeft.

Uiteindelijk positieve feedback voor ontvangen maar lage DSR voor communicatie, verzendtijd en verzendkosten. Beide games werden gratis verstuurd op dezelfde dag dag ik de PayPal betaling ontvangen heb.

Meneer heeft hier gewoon 2 gratis cadeautjes, want ik ben er wel van overtuigd dat ik opgelicht werd en kan nog achterna stampen met met DSR.

Van de week een PayPalgeschil gesloten in het voordeel van een andere koper. Die heb ik direct gemeld aan Ebay. Die heeft de laatste tijd enkel nog slechte feedback nagelaten o.a. meermaals voor objecten die die niet ontvangen heeft.

Ik ben nu aan het wachten tot ik daar ook een rode bol en lage DSR voor krijg. Idem ditto voor een andere koper die 2 games kocht, die apart verstuurd werden die die geen van beide zouden aangekomen zijn.

Bij mij bijna altijd hetzelfde. Als ik objecten verstuur die al dan niet effectief verloren gaan in de post, zijn die altijd gekocht door kopers met een zeer lage feedbackscore of door een koper die het afgelopen half jaar-jaar niets meer gekocht heeft op Ebay.

99% van mijn items worden gratis gepost op dezelfde dag dat ik de betaling ontvang. In alle games staat de staat van het doosje, boekje en de cd beschreven evenals de talen. Ik zie heel weinig aanbiedingen waar al deze info instaat. Niettegenstaande krijg ik regelmatig eens een lage DSR. Voor mij een raadsel wie deze geeft en waarom. Ik heb nooit begrepen waarom een koper een positieve feedback kan geven icm een lage DSR.

Als een koper lage DSR of slechte feedback wil nalaten is er een probleem. Persoonlijk vind ik dat het voor een koper onmogelijk zou mogen zijn om lage DSR/slechte feedback na te laten zonder een soort van geschillenprocedure te doorlopen. Zo heb je als verkoper ten minste de kans om dit nog recht te trekken. Vergissen is menselijk. Pakjes die verloren gaan of die beschadigd geraken dat heb je zelf niet in de hand.

Als ik mijn aantal Ebayklachten mag geloven, gaat de service van de post er zeer sterk achteruit maar dat houdt ze niet tegen om na Nieuwjaar de tarieven nog maar een keer te verhogen X-(