Ik ben de allerallerallerlaatste om paypal te verdedigen, maar dit begrijp ik niet zo goed...

De mogelijkheid voor Paypal om bedragen naar de oorspronkelijke betaler terug te boeken die komen ten gevolge van creditkaartbetalingen die de Paypalbetaling afhandelen.

Heeft Paypal dan geen PP rekeningen meer die werken zonder vereffening via creditkaart?

Als er een betaling gebeurt die voortkomt uit PP rekeningen die via een andere bankrekening bevoorraad worden dan stel ik mij vragen of Paypal Europa die zelf die terugboekingen kan verrichten.

Paypal Europa is een bank en geen systeem van clearing van creditkaartbetalingen zoals het Paypal US altijd geweest is. Een betaling van een bankrekening (ook een Paypal bankrekening) naar een andere bankrekening (ook hier een Paypal bankrekening voor de Europeanen) heeft geen enkel uitstaans met een vereffening van een creditkaart waar zowiezo de bankcontrolediensten hun bevoegdheid voor hebben.

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)