de media mag eens beginnen ophouden met over die crisis te l u l l e n ! 

ben vanmiddag eens in Middelkerke aan de nieuwe euroshop gaan kijken, MET KARREN vol kwamen de mensen naar buiten, de parking overvol, mensen kopen spullen die ze eigenlijk niet eens nodig hebben, werkende mensen hebben genoeg geld om te doen wat ze willen, doppers en ocmw'ers  kunnen ook tegenwoordig veel met hun geld want dit blijkt al lang geen "overlevingsgeld" te zijn want ze hebben nog steeds genoeg om NIET TE MOETEN gaan werken.  Enfin, 'k wil hier niet over discussiêren ....

on topic, de verkoop zit inderdaad op een zeer laag pitje, maar vaak zie je door de bomen het bos niet meer, iedereen concureerd elkaar plat, er is een overaanbod, het is een LUXEPROBLEEM !  We wonen in een wereld waar je alles kan kopen, de folders worden ons om de oren geslingerd in de brievenbussen.

ik ondervind ook bij m'n klanten in de winkel (in Oostende) dat kopers slecht varen bij internetaankoop, vaak sta je machteloos.  Op andere tweedehands sites is dit nog meer schering en inslag en zelf was ik meerdere malen slachtoffer van een bedriegelijke aankoop, gelukkig voor niet te veel geld maar ik ben ook op m'n goede.

ook hangt de verkoop af van wat je verkoopt, er zijn nu éénmaal spullen die je met je ogen dicht online mag zetten en starten met  1  euro, gegarandeerd is het verkocht.  er zijn duizenden andere spullen die in overmate aanwezig zijn en die geen kat nog koopt. 

Merkloze kledij bvb, geen foto en een korte titel, onaantrekkelijke tekst .... iemand die haar kleerkast er op zet en er NIETS van verkoopt.  Dat vervuild die ganse ebaysite en verdringd de mooie en goeie spullen.  Iedereen wil verkopertje spelen maar verkopen is een vak, ik moet er althans van leven en het is konstant zoeken naar andere plaatsen als de ene niet meer lukt. 

Enfin, hou de moed er in,  ik hou me enkel nog aan nieuwe artikelen HELLY HANSEN ondergoed en kledij alsook geborduurd geschenken in de vorm van handdoeken, sabben, badlakens, etc .....  Ben dit aanbod aan het uitbreiden en zal binnen 6 maand de balans maken of het de moeite loont en of ik dit verder zal blijven doen.  Ik ondervind dat mensen soms meer KORTINGEN willen kopen dan dat ze infeitte een artikel kopen voor z'n kwaliteit.  In m'n brocante winkel in Oostende is het net hetzelfde.  Als ik 20 euro voor een artikel wil dan moet ik het bijna aan 40 euro zetten om dan te verkopen min 50%,  de klant is dan CONTENT, maar infeitte bedrogen.  Ik heb de prijs die ik MOET hebben.  Als ik aan 20 euro prijs dan willen ze altijd afpingelen en dan verlies ik, zelfs al is die 20 euro een eerlijke prijs naar waarde van het produkt, dit interesseerd de klant blijkbaar niet, hij wil kortingen.   't Is niet makkelijk om commerche te doen !!!!!

-- Bewerkt door delamontcreationsoos.. om 29 Nov 2011 0:17 CET