- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 01-12-2011 19:44
@k**t*...
De wereld staat nu eenmaal op zijn kop en langzaam maar zeker gaan we over naar een samenleving die voor 80% virtueel zal zijn... oudere mensen kunnen niet meer volgen, maar het fenomeen dat jij aanhaald is niet van vandaag hoor... het begon in de jaren '80 met de opkomst van de rommelmarkten, de koopjeskrant, waar mensen hun "rommel" die ze anders in de vuilbak smeten probeerde ten gelde te maken, vaak aan bizarre prijzen! In de jaren '90 kwamen er dan de kringloopwinkels bij, dra gevolgd door de koopjessite's op het internet; Ebay, Kapaza, tweedehands.be enz.
Al bij al mooie initiatieven, maar waar staan we nu?
Niet enkel op het internet, zoals hier bij Ebay, maar ook op de rommelmarkten en beurzen zie je vaker meer en meer professionele verkopers hun goederen aanbieden... gaan die organisaties hier niet hun doel voorbij?
Volgens mij zijn rommelmarkten en (ruil)-beurzen, alsook tweedehandssite's bedoelt voor particuliere (rommel)-verkoop of vergis ik me?
Nu heb ik niks tegen professionele verkopers, maar als die daar nu de dienst gaan uitmaken... nuja... nogmaals... ga je je doel dan niet voorbij?