De site splitsen in een deel voor particulieren en een andere deel voor professionele verkopers lijkt me helemaal uit den boze.

Ik ben zelf professionele verkoper, maar verkoop wel tweedehands spullen en zo ken ik nog een heleboel andere professionele verkopers. Niet alle professionele verkopers verkopen nieuwe items!

Die overvloed aan veilingen, Best Match,... het is niet bevorderlijk voor de zichtbaarheid. Ik heb op een andere bekende site een paar zoekertjes staan. Gewoon 1 lijst met de items die ik te koop heb. Veel tijd heb ik niet om me daar mee bezig te houden. Vaak bijven die zoekertjes een maand staan voor ik die eens opnieuw plaats om terug bovenaan te staan. Op een maand tijd worden die 500-600 keer bekeken. Ik heb nu items op Ebay staan die na een maand aflopen die geen 5 keer bekeken zijn.

Een item verkoopt niet. Als je het dan toch eens verkoopt en een ander exemplaar plaatst waardoor dit een boost krijg in beste weergave verkoop je er soms enkel na elkaar. Het heeft gewoon te maken met zichtbaarheid!!! De reden dat ik niet kan verkopen is omdat mijn items niet gezien worden. Van sommige van mijn best verkopende items heb ik er de afgelopen 2-3 maanden geen enkel exemplaar meer van verkocht. Het stilvallen van de verkoop, valt volledig samen begin september toen het begonnen is dat de site overspoeld wordt door veilingen.

-- Bewerkt door forumgutspiller_be om 1 Dec 2011 21:24 CET