Ik blijf erbij dat die overvloed aan gratis veilingen de boel vergallen. Ik heb dat afgelopen weken nu al verschillende keren voorgehad. Een item dat ik vroeger regelmatig verkocht, verkoopt plots totaal niet meer. Een vaste klant koopt één van zo'n items. Ik plaats het volgende exempaar en omdat dit een boost in Beste Weergave krijgt verkoopt dit binnen de kortste keren. Gezien mijn ruim aanbod kan ik onmogelijk constant van ieder item dat ik te koop heb 2-3 exemplaren in stock hebben.

Ik heb de afgelopen weken wat opzoekwerk gedaan. Hier in België kunnen particulieren gratis een onbeperkt aantal veilingen plaatsen. Op verschillende buitenlandse Ebaysites is Ebay al weken aan een stuk gratis plaatsingskosten acties aan het doen. Op die sites hetzelfde probleem als België. Een eindeloze reeks veilingen en de discussieforums staan daar ook vol met topics van verkopers die plotseling niet meer kunnen verkopen.

Ik heb niets tegen een particulier die via Ebay wat verkoopt, maar particulieren die honderden veilingen tegelijkertijd lopen hebben en iedere dag maar opnieuw plaatsen, dat gaat er bij mij niet in.