- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 02-12-2011 17:18
Als ik goed geïnformeerd ben, is er op een aantal buitenlandse Ebaysites een limiet van 100 veilingen voor particulieren. Ze mogen er meer plaatsen, maar van af de 101ste moeten ze plaatsingskosten betalen.
Ik heb het gevoel dat er hier een tijdbom onder Ebay aan het tikken is. De verkopers die de site met veilingen overspoelen verkopen bijna niets. De gewone reguliere verkoper wordt helemaal weggedrukt. Zoals bij zo veel andere professionele verkopers, hebben mijn verkopen een stijle duik naar beneden genomen.
Wat ik denk dat er in de toekomst gaat gebeuren:
* Reguliere particuliere verkopers haken af. Die kunnen niets meer verkocht krijgen en de veilingen met lage startprijs worden niet veel hoger dan het startbod verkocht.
* Een hele boel professionele verkopers zal zijn heil ergens anders moeten zoeken. Als je als professional geheel of gedeeltelijk uw inkomen uit Ebay haalt, en uw verkopen zakken ineen. Tja, daar moet ik geen tekeningetje bij maken.
Ik hoop dat het zo ver niet komt, maar als het zo verder gaat wordt Ebay een site met een massa veilingen aan hoog startbod. Vele andere verkopers gaan afgehaakt hebben omdat ze bijna niet meer kunnen verkopen en de soep de kool niet meer waard is. De volgende stap is dat de kopers massaal afhaken, gewoon omdat de spullen die ze willen hebben niet meer op Ebay te vinden zijn.
Laten we hopen dat het zover niet komt en dat het binnenkort terug betert. Ik zie de toekomst in ieder geval pessimistisch in. Al jaren zie ik mijn verkoop in December pieken. Nu krijg ik nauwelijks iets verkocht. Mijn bezoekersaantallen liggen beduidend lager dan vroeger.