@sharknose;

Je hebt gelijk, waarom zou een zakelijke verkoper hier niet zijn persoonlijke spullen niet mogen verkopen, je persoonlijke eigendom staat los van je professionele activiteiten.

Zelf ben ik een particulier koper/verkoper.. ik verkoop slechts sporadisch als ik weer eens iets vind dat in de weg ligt en mss toch nog een paar euro kan opbrengen, maar het internet is wel tweeledig...

Enerzijds heb je hier (en op al die koopsite's) veel particulieren die er een bloeiende zwartverkoop op nahouden... anderzijds gaan sommige zakelijke verkopers ook niet vrijuit door onder het mom van particulier hun goederen, soms aan dumpprijzen, te koop aan te bieden en er zo ook een zwarthandeltje op nahouden.

Maar goed... het probleem waar zakelijke verkopers hier mee kampen, zijn de gratis plaatsingskosten voor particulieren, niet dat we daar als particulier profijt mee doen, want de commisie is hoger geworden bij een verkoop. Wat mij betreft mogen die plaatsingskosten voor iedereen gratis zijn; maar ja, adverteren in een krant kost natuurlijk ook geld, maar dan betaal je geen commisieloon bij eventuele verkoop... iedereen heeft ook de vrije keuze, adverteren op Ebay of een andere koopsite, de krant, regionale pers...mss moet Ebay toch een dubbele site worden... keuze tussen particulier en zakelijk... maar hoelang duurt het dan dat daar weer misbruik van gemaakt wordt?