zwart of geen zwart, het kan mij niet meer schelen, heb ook nu en dan eens iets de privé die ik op een andere account verkoop want ik kan toch moeilijk btw en belasting betalen op iets wat ik privé aangekocht heb.

in ons geval hebben wij de laatse jaren nogal wat kosten gemaakt waardoor we amper verdienen, maar we houden het hoofd boven water, onze straat heeft 2 jaar opgelegen en die premies die je kan krijgen is ook al een grap, 75 euro per dag maar je moet je winkel sluiten, je mag geen handelsactiviteit doen of ergens gaan werken.

ik ben eigenlijk voor een systeem waar je op arbeid niet langer belast wordt.  daarover staat dan wel dat alles wat je verkoopt je btw moet afdragen, lijkt me een eerlijker spel maar om het allemaal uit te leggen heb ik wel een paar bladzijden nodig. 

ik ken iemand uit m'n buurt die 47 jaar is, wil niet meer gaan werken maar schuimt alle kringwinkels af en rommelmarkten naar spulletjes om te verkopen op internet. Kijk, dat hij doet wat hij wil, ik trek me er al lang niet meer van aan, maar feit is dat dit een parasiet is van de maatschappij. Zuigt ons sociaal systeem uit, hij krijgt dopgeld en drijft daarnaast handel en betaald niets op z'n verkoop.  dit is sociale fraude, maar 'k zeg het nog een keer, hij moet dan niet komen bleiten als ze hem pakken, van mij zal het niet afhangen, ons systeem moet het maar niet mogelijk maken. Crombez zal werk hebben met z'n fraudebestrijding.  ,-)