- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 03-02-2012 14:04
Een correcte handelaar met een partikuliere account, die hoeft niets te vrezen hoor !
Die doet niets strafbaars.
Niemand kan je verbieden om op internet te verkopen en dit is eender in welke formule, of op één of andere tweedehands site.
Als handelaar denk ik wel dat je zo slim bent om je listings wat je verkocht hebt bij te houden.
De btw (15% Luxenburg) die je betaald kan je niet recupereren maar dit word dan als onkost ingeschreven. Je moet WEL 21% btw doorstoren op je verkochte items.
Dus, wat is het probleem dan.
Als de belastingen komen controleren en ze hebben een lijst mee met alle verkochte goederen en je kan dat staven en aantonen dat dit dezelfde lijst is die jij ingeboekt hebt, dan is alles in orde.
Dus, vrees niet en wees een goeie correcte handelaar.
Andersom is het natuurlijk heel anders gesteld. Als partikuliere verkoper een winkeltje op ebay hebben met wel 500 artikelen in de aanbieding, al meer dan 10 jaar en als je dan eens de feedbacks bekijkt en optelt en ziet dat de "zwartverkoper" meer dan 2500 euro omzet haalt dan is er iets aan de hand. Dan vrees ik inderdaad het ergste als je de belatingen op je nek hebt. Dit niet alleen maar ook de sociale zekerheid komt dan langs.
Ik wil niemand schrik aanjagen. Handelaars moeten doen wat ze moeten doen. Partikulieren moeten een beetje de kerk in het midden houden en als ze effectief gaan aankopen om op Ebay te verkopen dan zouden ze toch beter een ondernemersnummer (btw) aanvragen en rsz betalen in bijberoep.