- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 04-02-2012 18:08
@delamontcreation...
Je hebt gelijk, veel mensen onderschatten het beroep van zelfstandelijke, in vroegere tijden waren dat rijke mensen, nu na de auto, de tweede melkkoe van de staat... het zijn niet de lonen, maar de loonlasten die overdreven hoog zijn zoals in je voorbeeld van die jongen. Mijn ex-schoonvader was ook zelfstandige, die deed allerlei karweien van loodgieterij tot schilderwerken en werkte 6 op 7 dagen van 7 uur 's morgens tot soms 23 uur ' s avonds... ik had hem voorgestled mij, eventueel deeltijds in dienst te nemen zodat hij toch nog een fatsoenlijk gezinsleven zou kunnen hebben en hij zei; "Jongen, als ik jou in dienst neem, heb ik idd meer tijd voor mijn gezin en het zou een uitkomst zijn, maar... als ik jouw loon moet betalen, hou ik zelf niks meer over"... dus ja... maak je keuze.. werk je een ongeluk om genoeg te verdienen of betaal een hulpje en verdien niks meer... weinig evident toch! Hoe kan je een goed gezinsleven hebben als je de keuze moet maken tussen geen tijd en geld genoeg of tijd genoeg maar niet genoeg geld?... Enfin, eerlijk gezegd heb ik hem jaren geleden toch wel "in het zwart" dikwijls geholpen, nu is hij op pensioen en dat is ook niet om van de daken te schrewen.
Zes dagen per week, bijna 40 jaar lang ongeveer 16 uur per dag werken voor een pensioen van 900€ per maand???
De zelfstandige die in die jaren geen spaarpotje kon aanleggen, komt hier wel bedrogen uit en dat spaarpotje, wat is dat... juist... zwart geld!
-- Bewerkt door walesha om 4 Feb 2012 18:11 CET