- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 05-02-2012 13:49
We zijn inderdaad sterk aan het afwijken... maarja.
Toch een aantal bedenkingen:
Zouden er echt zoveel beroepsdoppers op Ebay zitten die een bloeiende handeltje hebben. Ik denk dat de concurentie meer vanuit het buitenland zal komen de komende tijd. Zeker als onze BTW gaat stijgen.
Ik ken persoonlijk iemand die inderdaad dopper is en een handeltje heeft op Ebay in vanalles en nogwat. Feit is dat deze persoon 58 is en dus nooit meer (of toch bijna) aan de bak zal komen bij een werkgever. Hij krijgt na 35 jaar arbeid nu als werklozesteun een kleine 1000 euro. Moet daar 650 euro huur van betalen, en van de rest alle andere kosten. Wat blijft er over? Dat deze persoon probeert om iets bij te verdienen om toch zijn facturen te kunnen betalen, daar heb ik het helemaal niet moeilijk mee. Deze persoon staat nu op de lijst voor een sociale woning waardoor zijn huur zou zakken, maar wanneer hij een woning gaat krijgen is onbekend...ondertussen probeer hij zijn levensomstandigheden zo goed en kwaad als het gaat toch iets te verbeteren.
En mag het... eigenlijk niet, maar als hij het niet zou doen dan denk ik dat deze persoon nu zou in de kou zitten...
Ik heb het meer tegen mensen die 25 jaar stempelen, zo ken ik er ook, die al 10 jaar een handeltje hebben op Ebay (of andere sites)... daar heb ik het dan wel moeilijk mee.
Los van dit alles zitten we nu in een recessie en hopelijk niet al te lang meer, want we gaan anders nog duistere tijden tegemoed en dit voor iedereen, Werkenden, werklozen, zelfstandigen, enz...
D.
-- Bewerkt door comp-shop om 5 Feb 2012 13:50 CET