- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 05-02-2012 14:12
@comp-shop
Je hebt gelijk, het is de staat en het systeem zelf die sommige mensen er toe aanzet... mijn vader was beroepsmiliair en tot een jaar of 40 terug was die wedde niet echt wat het zou moeten zijn, als je dan vijf kinderen en een gehandicapte vrouw moet onderhouden is een bijverdienste zeer welkom, hij deed dan ook vanaales om ons een fatsoenlijk leven te garanderen, van het repareren van TV's tot het leuren met verzekeringen, zelfs het verkopen van koekjes en tweedehands-auto's... 40 jaar.. lang geleden, ja mss, maar was het leven dan zoveel goedkoper... ik herinner mij mijn eerste zelfstandige stek, 1000Bfr per maand terwijl datzelfde appartement nu 400€ of zo'n 16000Bfr kost, 16 keer meer of 30 jaar tijd.. Een buurtbewoner hier bij ons in de wijk is mindervalide, 59 jaar, kan al jaren niet meer werken, krijgt een uitkering van een kleine 1000€ per maand en elk jaar "mag" hij 750€ belasting ophoesten terwijl een minister vlot het tienvoudige "krijgt"... netto! Ach ja... ik ken geen enkele zelfstandige die niks "in het zwart" doet want als je het niet doen, verdien je niks meer!