- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 06-02-2012 06:58
Heel wat prof. verkopers gebruiken ebay als een bijkomend kanaal.Dus dan is ebay een extraatje,en geen hoofdinkomen.
Maar ik zie toch dat heel wat prof. verkopers zijn,met alleen ebay of een andere site ,ondertussen verdwenen zijn.
Als iedereen massaal begint te vrezen dat het slecht zal gaan,de knip op de portemonnee houdt,wel dan gaat het slecht.
Er zijn al diverse draadjes over geweest, maar toch.
Ik kan en wil de rekening van anderen niet maken, maar de situatie op ebay afschuiven op de 'crisis' vind ik toch wat te gemakkelijk.
Mijn totaalverkoop is alleszins niet gezakt.
Alleen, toen ik zes jaar geleden de stap zette om full-time van internet te leven, dan was dat voor de volle 100% ebay.
De situatie is in die zin geevolueerd dat ik amper nog naar mijn ebayaccounts omkijk.
Iedere keer als je hele gamma en verkoopstrategie op punt staat, wordt er bij ebay wel iets veranderd : verkoopsystemen worden radicaal afgeschaft, regels veranderd, tarieven totaal omgegooid ...
Als je dan met een paar honderd objecten werkt, is dat even doorbijten en heb je alles aangepast.
Met enkele duizenden objecten, verdeeld over diverse accounts, opererend op vijf verschillende ebay-sites wordt dat echter gekkenwerk.
Een tweede punt is de onbegrijpelijke anti-verkopershouding van ebay.
Het is gewoon niet meer te verantwoorden om je hele inkomen van ebay te laten afhangen: op eender welk moment kan je zonder mogelijkheid op verweer worden gebroodroofd door één of andere nul op ebay, zeker niet gehinderd door kennis van zaken.
Een derde punt is de bevoorrechting door ebay van zwartwerk.
Ik lees met aandacht hoe iedereen sociaalvoelend is en oogluikend wil toelaten dat de minderbedeelde wat bijverdient.
Ik ben de allerlaatste om niet aan iedereen een ruim minimum inkomen te gunnen.
Ik protesteer echter MET KLEM dat een situatie in de hand wordt gewerkt waardoor mensen die het spel korrekt spelen ( en die hebben daardoor NIET zomaar ineens een riant inkomen !!!! ) gedurig moeten opboxen tegen zwartwerkers die zelfs niet moeten betalen om hun spullen aan te bieden.
Een vierde punt is natuurlijk dat er meer en meer alternatieven voor ebay komen, en het opzetten van eigen webshops door programma's met lage drempel stilaan kinderspel wordt. ( Ik zie zelfs fora-hardliners experimenteren 🙂 )
--
Bewerkt door supergiftman om 6 Feb 2012 7:04 CET