Ebay software blijkt problemen te hebben !  waarom mijn aanbieding "automatisch" verwijderd en die andere aanbiedingen in voorbeeld niet?

Zie , dit is het antwoord aan mij gestuurd:

Als ik het goed begrijp zou ik dus geen 5 identiek dezelfde broeken mogen verkopen, zelfs als ze van taille verschillen!

Beste Saskia,

Bedankt dat u contact met ons heeft opgenomen over de verwijdering van uw aanbieding 250988628857 - Taille 58 WERKBROEK PANTALON TRAVAILLE LIQUIDATION HELLY HANSEN TROUSERS ASHFORD.

Ik begrijp dat het vervelend is dat deze aanbieding is verwijderd en dat wij geen contact hebben opgenomen, maar deze verwijderingen worden gemaakt door een filter in het systeem en de aanbiedingen worden niet persoonlijk nagekeken. Hierdoor kunnen wij ook niet persoonlijk nagaan of een lid een aanbieding heeft aangepast.

Het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat iemand geen toegang heeft tot zijn/haar  eBay account of het internet, door technische problemen, persoonlijke situaties etc. Dit zou betekenen dat de aanbieding alsnog niet verwijderd wordt en op de site actief zal blijven.

Onder andere om de redenen bovenstaand aangegeven verwijderen wij de overtredende aanbiedingen per direct. Ik hoop dat u hier begrip voor heeft.

De aanbieding 250988628857 is verwijderd omdat het exact dezelfde aanbieding was als 250979674195 -Taille 58 WERKBROEK PANTALON TRAVAILLE LIQUIDATION HELLY HANSEN TROUSERS ASHFORD.

U kunt identieke objecten met de verkoopvorm Vaste prijs niet langer in meerdere aanbiedingen verkopen. Identieke objecten moeten worden aangeboden in één enkele aanbieding met meerdere objecten. Het object van een aanbieding met een vaste prijs moet sterk afwijken van ieder ander object dat door dezelfde verkoper wordt aangeboden in andere aanbiedingen met een vaste prijs.

Wij hebben deze aanbieding op de site laten staan en deze is dus ook nog actief.

Dit beleid zorgt ervoor dat alle verkopers op eBay meer kunnen verkopen. Kopers krijgen nu steeds het hele spectrum van beschikbare objecten te zien. Dat geldt voor alle rubrieken op eBay.

Ik heb de volgende links voor u bijgesloten mocht u meer informatie willen:

http://pages.benl.ebay.be/help/policies/listing-multi.html

En voor meer informatie over waarom eBay een aanbiedingen kan verwijderen naar:

http://pages.benl.ebay.be/help/sell/questions/listing-ended.html

Dank u wel voor uw begrip en medewerking. Ik wens u nog veel succes en plezier op eBay.

Nog een fijne dag.

Met vriendelijke groet,

Ellis Stijns

eBay Trust & Safety