Het is ver gekomen op Ebay. Het is een lotje in de loterij geworden. Kunnen verkopen heeft niets meer te maken met product en prijs maar met gezien worden. Met de huidige situatie op Ebay is dat onmogelijk geworden.

Wat zie ik gebeuren. Een aantal van mijn items worden hoog weergegeven in Best Weergave. Omdat die hoog weergegeven worden verkopen die goed en blijven die goed verkopen. Gezien het 2dehands objecten zijn, kan ik niet zo maar bij een leverancier bijbestellen. Soms val ik eens zonder voorraad. Als ik dan 1-2 weken nadien dat zelfde object dat als zoete broodjes verkocht opnieuw plaatst, verkoopt het plots totaal niet meer.

Ook omgekeerd. Een object dat ik totaal niet vaak verkoop wordt nadat het verkocht is opnieuw aangeboden. Plots verkoop ik er verschillende exemplaren van. Omdat het zo'n populair object is? Verre van, maar Ebay vind dit plots een belangrijk object,  geeft het een boost in Beste Weergave waardoor het door Ebay gepromoot wordt en plots veel beter verkoopt.

Van 2 maten en gewichten gesproken. De categorie waarin ik verkoop wordt volledig door 1 verkoper gedomineerd. Die verkoopt iets, biedt opnieuw aan en staat direct op de eerste pagina. Verkoop 7-8 exemplaren van een bepaald object en sta nog niet op de eerste pagina. Ben PowerSeller en Top Rated. Bied gratis verzending, dus alles zoals Ebay wil.

Dat gaat zelfs zover dat ander verkopers hetzelfde object niet verkocht krijgen zelfs aan een goedkopere prijs. Dus Ebay, bied je potentiële kopers zo de beste deal? Je maakt het andere verkopers volstrekt onmogelijk om te concurreren. Van twee maten en gewichten gesproken.

Schaf die Beste Weergave gewoon af en laat de de kopers zelf beslissen wat de beste keuze is.

-- Bewerkt door forumgutspiller_be om 9 Feb 2012 21:18 CET