- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 12-02-2012 16:50
"justement ebay m'a contacter afin de vendre moins si je reste particulier. et c'est ce que je compte faire. . En ce moment les temps sont dure."
Tout le monde n' a pas les moyens de passer professionnel
neen, maar als je 975 feedbacks met een gemiddeld van 5 euro per verkoop rekent, dan kom je op 4875 euro, mag hij op dat bedrag een 850 (ong.) euro betalen aan de btw. Dan komt ook de belasting eens langs en op die belansting nog eens boetes en dan komt ook de RSZ eens langs ook met boetes en dan heeft hij in plaats van min z'n aankoopprijs 2500 a 3000 euro verdiend mag hij er nog eens 2500 a 3000 euro achterdragen. De RSZ zal kijken wanneer hij gestart is, in 2009, dus is dit achterstallige bijdragen voor zeker 3 volle jaren ....
Zeer riskante onderneming en het wordt tijd dat mensen hier een keer op denken.
Ik wil niemand schrik aanjagen maar zelf heb ik toen ik op m'n 20 jaar was, verzekeringen gedaan en niemand verteldde me dat ik moest betalen in bijberoep en heb 4 jaar nadien, nadat ik al gestopt was een achterstallig bedrag mogen betalen aan rsz Was gelukkig niet zo erg veel maar toch.
Dus, mensen, wie dit leest en die zeer veel aanbiedingen online heeft staan, zorg dat je je bewijzen bijhoudt, weet wat je verkoopt, een partikulier die gedragen kledij verkoopt of spulletjes uit z'n huishouden hoeft niets te vrezen maar ben je een veelverkoper en weet je van jezelf dat je eigenlijk een handelaar bent, (je koopt specifiek aan om te verkopen) dan ben je een zwartwerker en de boetes zijn niet mals als ze je pakken.
Een verwittigd man is er twee waard.