- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 12-02-2012 20:31
Awel speedsterboy dit doet me altijd weer denken aan een voorbeeldje uit het echte leven gegrepen:
een familie van 4 kinderen heeft een moeder in het rusthuis waarvan het inkomen ontoereikend is voor de rusthuisfactuur.
Drie van de 4 kinderen wonen in kasten van huizen, rijden met dikke Mercedessen en BMW's, meerdere per gezin.
De vierde is een alleenverdiener die op een ministerie werkt, in een rijhuis woont en met een Peugeot 205 rijdt van 8 jaar oud.
Nu mag jij 1x raden wie dient op te draaien voor de rusthuisfactuur!
Juist, ja! De alleenverdiener die niet anders kan dan zijn inkomsten correct aan te geven.
Zijn 3 andere gezinsleden blijken een belastingaangifte te hebben waaruit blijkt dat ze amper inkomen hebben...
En dit is nu net ook wat er in Griekenland aan de hand is... iedereen foefelt er maar op los en de enige die opdraait voor dergelijke miserie is diegene die niet in de mogelijkheid is om te foefelen! De kleine man die naarstig gaat werken of nog veel erger... diegene die moet zien rond te komen met een vervangingsinkomen!
Ik daag iedereen uit om eens te proberen overleven met een leefloontje van 700 euro...
In mijn werkterrein worden wij dagelijks geconfronteerd met toestanden waarbij mensen met lage inkomsten moeten proberen te leven, in zijn basisnoden te voorzien... En wees gerust, veel verder dan de absolute basisnoden komen ze niet hoor :_|