Speedsterboy,, ja daar heb je gelijk in, maar dan moet de Belgische staat een andere manier bedenken om belastingen te heffen en dan zijn we op het politiek vlak beland.

Ga aan de deur van de Gamma of Brico staan en op een dag zal je zeer veel zwartwerkers kunnen oppakken die karwijen gaan doen bij de mensen.

100% gelijk heb je, neem de zwarte markt weg en de economie valt in duigen.

Er is echter een MAAR ........

Al jaren ondersteun ik het idee van Vivant, indertijd een politieke partij die ijvert voor het stopzetten van belasting op arbeid.

Daardoor zouden de mensen meer overhouden en dus meer kunnen spenderen en zou men niet moeten gaan verkopen om een keer een extraatje te hebben.

Ik denk dat wij nog de tijd zullen meemaken dat geld enkel nog viruteel is en dat je bv elke transctie via de bank dat dit 100% traceerbaar is en dat daardoor veel zou kunnen veranderen.

Elke verkoop zou geld kunnen opbrengen voor de staat, partikulier of zelfstandige, 1 belasting via de BTW.  Telkens je iets verkoopt betaal je btw en dit is dan de belasting. elke transactie via je bank, elke euro die op je bankrekening komt moet je verantwoorden, ofwel is het van je werkgever of terugbetaling van  bvb de ziekenbond en dat blijft ok, maar als je geld binnenkrijgt van een persoon of bedrijf dat wordt daar automatisch een percentage afgetrokken voor de staat.  Dit zou een geniaal systeem zijn, niemand zou moeten achterdragen, directe afhouding, je weet waar je staat.

Maar ik heb nog voorbeelden maar daarvoor is dit forum niet geschikt. 

Enfin,  .... ik heb vele ideeën hoor.  Zwartwerk hoeft op die manier niet meer te bestaan. Alle werk, alle verkoop is legaal op die manier.

,-)