- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 13-02-2012 01:10
NU BREEKT MIJN KLOMP!!!
D'er is hier een verkoper die al maanden grondig op mijn systeem werkt. Sinds die als particulier niet meer moet betalen, overspoelt die de site met veilingen. Een paar honderd per dag waarvan die zo goed als niets verkoopt. En die de laatste 6 maand dagelijks opnieuw aangeboen worden.
Een paar weken geleden was het eindelijk gedaan. Ik dacht dat we daar eindelijk vanaf waren. Ik vermoed dat Ebay eindelijk ingegrepen heeft en die account geschorst heeft. Nu is die onder een nieuwe account begonnen. De eerste dagen slechts met een paar veilingen en nu nog meer dan voordien.
Kom nu net tot de constatatie dat een andere verkoper die gelijkaardig bezig is identiek dezelfde verkoper is. De titels zijn anders, maar dezelfde woonplaats en foto's. Ligt er dus vingeren dik op.
Als je bij de afgelopen aanbiedingen heeft die voor zo ver Ebay teruggaat (2 weken?) met de 2 accounts samen 6000 afgelopen veilingen. En heeft op die periode op de 2 accounts samen als verkoper max. 50 feedbacks ontvangen.
Om helemaal grijs haar van te krijgen. De ene account heeft een feedback om van te bleiten. Niet veel feedbacks en dan nog verschillende negatieve en neutrale en lage sterren. De andere dan niet maar daar staan in de aanbieding duidelijk zaken die tegen het beleid zijn. Er worden extra kosten aangerekend voor PayPal. En komt er op neer dat bij afhaling alles buiten Ebay afgehandeld wordt.
Voor mij zijn dit Ebay parasieten. Die mogen ze wat mij betreft direct van de site kicken. Aan de feedback te zien verkocht die nauwelijks op Ebay toen ze nog plaatsingskosten moesten betalen. Waarschijnlijk gebruikte die toen Ebay ook enkel als er eens een gratis plaatsingskosten weekend was. Alles goed om kosten te ontlopen. En verzendkosten zijn ook niet mals: € 3,50 voor een dvd'tje op te sturen.
Items die ik net op hetzelfde tijdstip geplaatst heb, worden kopje ondergedrukt en worden niet bekeken. Al verschillende items waar ik zeker op geboden had als ik ze gezien had, maar waar ik nu niet geboden heb wegens compleet onzichtbaar tussen al de rest.
Als zakelijke verkoper betalen we iedere maand honderden euro's Ebaykosten, wordt PayPal door ons strot geramd, dienen we ons mooi aan een heleboel regeltjes te houden. Zoals mijn collega hier reeds meermaals vertelde worden bij hem zogezegd dubbele aanbiedingen (zelfde kledingstuk maar verschillende maten) zonder pardon verwijderd. Zelf kreeg ik een aantekening omdat ik een object per abuis dubbel aanbood (heb er dan ook 1000 verschillende online staat, een foutje gebeurd dan wel eens).
Daartegenover staat dan dat een aantal particuliere verkopers de ganse site komen overspoelen, moeten geen PayPal aanbieden terwijl ze een feedback hebben om van te bleiten. Die kunnen dan zonder probleem nog dingen in hun aanbiedingen vermelden waar je als zakelijke verkoper voor kunt geschorst worden. De extra kosten worden doorgerekend in de verzendkosten. En terwijl wij al een aantekening krijgen als we per ongeluk eens iets dubben aanbieden, mogen zijn maanden aan een stuk dag na dag steeds dezelfde items aanbieden. Ze verknallen het niet alleen voor zichzelf maar eveneens voor een heleboel andere verkopers.
EBAY DOE HIER IETS AAN!!!
Een link of objectnummer ga ik hier niet zetten want dan wordt deze post toch zonder pardon verwijderd.