Blijkbaar is dit probleem nog steeds niet volledig opgelost.

Als je de Vlaamse en Waalse kant van Ebay vergelijkt zijn er niet alleen verschillen in het aantal aangeboden objecten, maar ook in de objecten die getoond worden.

Als ik een lijst opvaag van NU KOPEN objecten komt die op Vlaamse en Waalse kant ongeveer overeen maar er zijn nog steeds objecten die maar langs één van de 2 kanten te zien zijn.

En ik kan er geen speld aan vastknopen. Eén van de PS3 games die ik verkocht heb en terug aangeboden heb is zichbaar langs beide kanten. Van een andere spel heb ik meerdere exemplaren verkocht en als ik dit langs Franstalige kant ga bekijken wordt ik daar weer aanzien als een buitenlandse verkoper.

Zoals hierboven reeds beschreven werd is er blijkbaar een groot verschil tussen zichtbaarheid op de Vlaamse en Waalse kant. Effe geleden heb ik een paar experimenten gedaan. Sommige van mijn items heb ik langs 2 kanten aangeboden, andere enkel langs Franstalige zijde. Na een paar dagen ben ik daar me opgehouden omdat Ebay die spitsing terug ongedaan gemaakt heeft.

Dat gaat over een zeer beperkt aantal items. Het valt me op dat ik verschillende van die items die ik op de Franstalige zijde geplaatst heb verkocht heb terwijl het in aantal op slecht een heel beperkt aantal objecten gaat en zeker niet mijn best sellers.

Er is in ieder geval een significant verschil tussen zaken aangeboden op de Vlaamse en Waalse kant. Een item dat ik op identiek dezelfde moment aanbood op zowel de Vlaamse als Waalse kant had na enkele dagen aan Vlaamse kant 0 pageviews en een stuk of 10 keer bekeken langs Waalse kant.