- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 15-03-2013 00:37
De enige oorzaak van het feit dat de ebay-markt verzadigd raakt in bepaalde rubrieken is uiteraard het systeem van onbeperkt aantal gratis aanbiedingen voor particuliere verkopers.
Iedereen die als zakelijk verkoper bezig is met de verkoop van brocanterie of tweedehandse objecten zal hiermee geconfronteerd worden, vrees ik.
De reden hiervoor is vrij simpel: breng je je spullen naar de kringloopwinkel, dan krijg je daar niks voor maar zij verkopen het wel via hu winkel (en sommige medewerkers van kringloopwinkels nemen de meest waardevolle zaken gewoon mee en verkopen ze dan zelf via het internet, heb hieromtrent zelf ervaringen gehad in het verleden). Meer en meer mensen denken dan ook dat ze beter zelf eerst proberen om hun spulletjes via het internet de slijten zodat het alsnog een extraatje in het laadje brengt.
En het zijn vaak ook die mensen die ook al kopers opereren op dezelfde websites en dan ook heel gericht gaan speuren naar "koopjes".
Het klopt Johan als je zegt dat je pas echt veel en snel kan verkopen wanneer je ingaat op ieder waanzinnig laag bod op je objecten. Persoonlijk weiger ik dit echter steeds en de laatste tijd moet ik zelfs toegeven dat ik de moeite niet meer doe om op dergelijke voorstellen te reageren, behalve door het gebruiken van de meest gebruikte toets op mijn klavier: "DEL" 😉
Vroeg of laat komt er toch een geïnteresseerde koper opdagen die alsnog de prijs betaalt die ik effectief wil en dan ook vraag.
En om eerlijk te zijn... niet iedere koper is uit op koopjes hoor. Betrouwbaarheid speelt evenzeer een rol bij kopers die ietsje kieskeuriger zijn. Zo ben ik ervan overtuigd dat er verschillende van mijn aanbiedingen goedkoper te krijgen zijn bij andere verkopers maar toch zie je dat dit mensen niet tegen houdt om alsnog bij mij te kopen.
En wat je visie over veelverkopers betreft, ben ik er van overtuigd dat - als het effectief een tendens is dat de verkoop daalt - dit ook wel rubriekgebonden is...
Ik heb mijn verkoopscijfers van het laatste jaar eens vergeleken met deze van het jaar ervoor en zie dat er een stijging is van 29% zonder dat er zoveel meer in mijn ebay-winkel stond. Enne... ik kan nooit geloven dat ikzelf de enige zou zijn die de zakencijfers ziet stijgen 😉
Maar ja, zoals steeds zal je waarschijnlijk wel niet veel goed florerende verkopers hier vinden zeker? 😉