- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 15-03-2013 09:14
.../...
Iedereen die als zakelijk verkoper bezig is met de verkoop van brocanterie of tweedehandse objecten zal hiermee geconfronteerd worden, vrees ik.
.../...
Ik heb mijn verkoopscijfers van het laatste jaar eens vergeleken met deze van het jaar ervoor en zie dat er een stijging is van 29% zonder dat er zoveel meer in mijn ebay-winkel stond. Enne... ik kan nooit geloven dat ikzelf de enige zou zijn die de zakencijfers ziet stijgen 😉
Maar ja, zoals steeds zal je waarschijnlijk wel niet veel goed florerende verkopers hier vinden zeker? 😉
Het probleem beperkt zich uitdrukkelijk NIET tot 2dehandsspullen.
Je standpunt, beste Frits, wordt bepaald doortdat je items verkoopt waar een particulier niet zomaar kan aankomen aan groothandelsprijs.
Neem bv mijn account waarop ik verpakkingsmateriaal e.d. verkoop : zelfde verhaal als het jouwe: nog steeds stijgende verkoop, zowel binnen als (gelukkig) buiten ebay.
Waarom ? De meeste zaken die ik op die account verkoop koop ik minimaal aan per pallet, dus weinig last van zwartverkopers.
Mijn juwelenaccounts daarentegen hebben amper nog verkoop (op ebay dan toch).
Dat komt doordat ieder madammeke dat verder kijkt dan haar neus lang is probleemloos in het buitenland juwelen kan aankopen bij grossisten.
Sinds het op Europees niveau invoeren van het systeem van "kleine onderneming", welke niet mogen aankopen volgens het btw-systeem van intracommunautaire levering, maar in het buitenland de plaatselijke btw moeten betalen, is het voor leveranciers in het buitenland niet meer mogelijk te weten of ze te doen hebben met profs of zwartwerkers.
Even een testje gedaan :
Rubriek modelauto's, met filter op "nieuw": van de eerste 50 aanbiedingen zijn er 45 van zakelijke verkopers.
Rubriek massief zilveren juwelen, filter op "nieuw met label" : van de eerste 50 aanbiedingen zijn er slechts 14 van zakelijke accounts (meer dan de helft van mij, trouwens) !!!
Zet ik de filter op "nieuw zonder label", dan is het hek helemaal van de dam.
Daar komt dan nog bij dat vele van die zwartverkoperkes niet kunnen rekenen en winstmarge verwarren met nettowinst.