Je standpunt, beste Frits, wordt bepaald doortdat je items verkoopt waar een particulier niet zomaar kan aankomen aan groothandelsprijs.

I wish this was true, my dear

Weet je, als je een beetje uitkijkt in mijn branche of je zoekt een "bevriende verkoper" in Duitsland, kan je vrij regelmatig zaken aankopen in Duitsland waar ik amper onder kan blijven als ik ze via de belgische importeur aankoop.

Dit systeem is een algemeen bekend systeem in onze branche hoor... Duitsers kopen vrij vaak grotere hoeveelheden in om hun jaarlijks omzetcijfer zo hoog mogelijk te houden en dumpen achteraf hun stocks op ebay of andere websites (zoals de grote amerikaanse concurrent die ook al een duitse afdeling heeft) met minimale winsten of zelfs met verlies (wat in Duitsland nog steeds mag).

Als je daar dan gaat inkopen als particulier om hier te herverkopen, kan je gemakkelijk "meespelen" met de zakelijke verkopers.

De enige mogelijkheid die ik heb om dit probleem te omzeilen, is gaan onderhandelen, onderhandelen en nog eens onderhandelen om alsnog dezelfde (of toch bijna) inkoopvoorwaarden te krijgen als de duitsers. Bij sommige bedrijven lukt dit, bij andere niet en dan moet ik als verkoper een keuze maken: bied ik die merken aan of niet? Voor bepaalde merken is het dan ook zo dat ik bewust kies om ze niet binnen te nemen, hoe jammer dit ook is...

Photobucket - Video and Image Hosting