- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 02-04-2013 23:37
Je mag inderdaad geen links zetten naar andere tweedehandssites maar ook geen links naar eigen commerciële websites zijn uit den boze hoor. Net als het linken in aanbiedingen naar sites buiten ebay om.
Alleen... der lijkt mij niemand meer bij eBay die voor wat betreft de vlaamse site nog enige opvolging doet.
Wat het callcenter betreft, kan dit ook gemakkelijk verantwoord worden hoor...
Op welke basis denk je dat die personen aangeworven worden? Op hun "taalvaardigheid", hun geduld, etc. Hun eigen ervaringen met de site zijn vaak beperkt tot het minimale.
Ik heb al veel langer geleerd dat mailen of bellen naar een dergelijk center niets uithaalt, zij rammelen gewoon letterlijk af wat ik, jij en iedere andere gebruiker kan aflezen op de hulppagina's.
Het is pas wanneer je blijft doorvragen of beter nog, reply-en op hun mails dat je uiteindelijk met een beetje geluk na X aantal mails terecht komt bij een ervaren medewerker die je wel kan verder helpen. Het is alleen jammer dat je nooit zekerheid hebt wanneer je deze persoon zal treffen. Soms lukt dit na 2 of 3 mails, soms pas na 5 of 6 mails, soms zelfs langer!
Maar wees gerust, dit callcenter-probleem is geen uniek probleem bij ebay hoor. Wij zitten ondertussen van oktober al met een Telenet-probleem waar we gewoonweg niet mee geholpen raken! Ook daar krijgen we antwoorden dat ze het niet weten en het zullen onderzoeken maar na 6 maand staan wij nog steeds bij onze eerste vraag, niks vooruit dus... :_|
Om echt geholpen te worden, heb je momenteel nog slechts 1 mogelijkheid: het forum waar ervaren collega's anderen willen ondersteunen maar dan zie je ook vaak dat sommigen niet overweg kunnen met de antwoorden die ze krijgen. Als je bvb een particuliere verkoper wijst op de risico's die hij loopt, dan ben je de boeman, één van die mensen die particulieren willen wegpesten, pfff