En aan wie ligt dat denk je? De banken zijn wettelijk verplicht om een overschrijving uit te voeren binnen de 24h dacht ik.

Echter is Paypal waarschijnlijk door zijn algemene voorwaarden niet verplicht om dit bedrag op de account te zetten de dag van ontvangst. 

Vroeger speelden de banken graag met overschrijvingsgeld, het ging direct van je rekening en kwam drie dagen later toe bij je gebuur en intussen had men het 48u kunnen beleggen in aandelen of whatever. 

Paypal doet natuurlijk hetzelfde, het speelt niet alleen met het geld dat mensen te veel op hun account laten staan (ik gun hen het niet, ik schrijf elke dag systematisch het saldo over op mijn bank), en dus ook voor mensen die geld storten via overschrijving op hun Paypal account.

Aangezien het gaat om een Belgische bank die paypal gebruikt, hebben zij dat geld natuurlijk even snel als elke andere bank. Alleen mogen zij het nog even bijhouden want een paypal account is geen bankrekening en dus niet onderworpen aan de verplichting om het geld bij ontvangst onmiddellijk op de rekening te zetten. 

De internationale overschrijvingen zijn onder dezelfde strenge voorwaarden vastgelegd en door het eengemaakte systeem duren die niet langer. integendeel, betalingen uit Nederland heb ik altijd binnen de 24u op mijn rekening. Als ze voor 12u betalen staat het er zelfs in de namiddag al op!