@vintage:

ikzelf ondervind tot op heden niet echt een negatief effect op mijn verkopen, zij het dat het de laatste weken iets minder is dan pakweg januari tot en met mei. Dit is voor mij echter een duidelijk weersgebonden fenomeen... éénmaal de zon in zijn volle glorie schijnt, worden er minder hobby-materialen gekocht...

Wat dat winkelabonnement betreft, is het wat mij betreft, heel duidelijk dat een Topwinkel-Plus me geen enkel voordeel meer biedt:

- aanbieden op ebay.be wordt in beide winkels 0,00 euro... Dus hier haal ik geen winst uit... Vroeger haalde ik met mijn +2500 aanbiedingen daaruit een winst met mijn Topwinkel Plus... het was zelfs goedkoper dan met een Topwinkel 😞

- de ebay-verkoopskosten zijn in beide gevallen ook nog eens gelijk dus ook hier geen winst meer te rapen...

Dus... de winst zou enkel kunnen komen door mijn aanbiedingen op de buitenlandse sites te zetten maar dan mag je nog 2500 aanbiedingen plaatsen, dan nog is de winstmarge maar 2500 x 0,05 = 125 euro... Dus ook hier haal ik nooit meer voordeel uit een een Topwinkel Plus. Om die 230 euro eruit te kunnen puren moet ik verdorie 4600 aanbiedingen op ebay lopen hebben... voor een eenmanszaak in bijberoep zou dit voor mij echt niet meer in de hand te houden zijn!

Plus dan nog het feit dat het geen absolute zekerheid heeft dat je zichtbaarheid echt verbetert... zoals ze zelf aangeven: de landen zonder ebay-site zullen je dan misschien wel zien maar aanbieden op bvb ebay.de lijkt me echt niet te zullen verbeteren dan dat het nu is... Ebay start immers standaard met de aanbiedingen uit het lokale land...

Photobucket - Video and Image Hosting