- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 18-08-2013 16:00
Beste clanleden,
Eerlijk gezegd begrijp ik de euforie niet van diegene die ebay als een puur zakelijk gegeven beschouwen. Ik ben reeds lid van de ebay-community sinds 2003, als koper en niet veel later als verkoper.
Ik heb momenteel ongeveer 115 aanbiedingen te koop, velen hiervan werden ooit door mezelf aangekocht via internetmedia of via ebay. M'n vriendin en ik zijn beide boekenwurmen en ebay was ooit een onuitputtelijk mekka .. Helaas is de interesse soms vergankelijk en worden deze terug te koop aangeboden, evenals enkele CD's, DVD's en andere media die na verloop van tijd niet meer interessant genoeg is en die de deur uitmogen. Nooit is het me de bedoeling om winsten te creeëren door de verkoop, hoogstens dat de opbrengst een druppel is die de aankoop van nieuw materiaal, vaak aangekocht bij zakelijke verkopers, tegemoet te komen. Beschouw het als een korting, verkregen door verkoop van m'n eigen aangekochte spullen.
Eveneens ben ik van de overtuiging dat particuliere verkopers zoals mezelf, die soms maar zelden wat verkopen wel trouwe ebay-gebruikers zijn en door hun activiteiten veel meer aankopen dan occasionele bezoekers. Haal die mensen uit de community (het sop is de kool niet meer waard) maar dan zullen jullie zakelijke verkopers ook minder klanten de kassa zien passeren. Maar het zijn waarschijnlijk weer vijgen na pasen, ebay is de laatste jaren een forum geworden voor zakelijke verkopers en dit trouwe lid zal spoedig een ander verkoopsforum moeten zoeken ..
Groeten aan een misnoegde ebayer !