- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 18-08-2013 22:34
zelf hou ik de veilingsduur op 7 of 9 dagen .. Zo blijft de ballast toch redelijk en vinden de klanten de weg naar hetgene de profs aanbieden ...
Dat is perfect hoe het systeem van veilingen zou moeten werken. Noch ik, noch een andere verkoper (of het nu professionelen of particulieren zijn) gaat u hier ook maar scheef bekijken omdat je wat veilingen doet. Al doe je alle 75 gratis veilingen tegelijk en plaats je die na 7/9 dagen terug op Ebay en dit iedere week achtereen.
Zoals vaak zijn het enkele die het voor al de rest vergallen. Een beperkt aantal veelaanbieders plaatst geen 75 veiligen maar een paar honderd. En morgen worden die opnieuw geplaatst, overmorgen opnieuw, en volgende maand nog steeds...
Als koper merk ik dan weer dat er veel minder particulieren zijn dan in m'n beginperiode,
Daar heb ik de perfect verklaring voor. Van de week won ik op Ebay een veiling aan de startprijs van € 1 incl. verzending. Enige tijd geleden (pas gezien toen het te laat was) een zeer zeldzaam spel verkocht voor minder dan € 10. De normale verkoopprijs ligt tussen de € 50 - € 60.
Die zullen wel 2 keer nadenken voor die nog eens iets op Ebay zetten. Niet alleen ferm onder de prijs verkocht en dan ook nog de Ebaykosten. Volgende keer zetten die dat gewoon op een andere site te koop.
De reden is heel simpel: Ebay wordt al maanden overspoelt door een eindeloos aantal veilingen. Een "sukkelaar" die zijn veiling met lage startprijs net zet op het ogenblik dat daar een veelaanbieder aan het aanbieden is, ziet zijn item in een bodemloze put vallen. Bijkomend zijn er veel kopers die gewoon op Ebay niet meer kijken omdat ze geen zin hebben om door een moeras van veilingen te waden die ze al maanden op Ebay zijn verschijnen hebben.
Ik spreek uit ervaring. Ik verkoop zelf 2dehands items. Die koop ik zelf waar ik die kan vinden; ook op Ebay België. Feit is dat ik Ebay nog nauweljiks bekijk. Er kruipt gewoon veel te veel tijd in om dagelijks al die aanbiedingen te doorbladeren. Op een site als 2dehands zie ik in één oogoplag de nieuwe aanbiedingen.
Is het afschaffen van het ongelimiteerd aantal veilingen nu de kip met de gouden eieren??? Ik vrees van niet. Er is al te veel schade aangericht. Zoals de meeste Ebaygebruikers, zou ik Ebay gewoon graag terug hebben zoals een paar jaar geleden. Maar dat zijn tijden die nooit meer gaan terug komen.
Feit is dat niemand beter wordt van de huidige situtie. Ebay niet, de verkopers niet, de kopers niet. Laat ons hopen dat er beterschap op komst is met de nieuwe regels.