Ja, je kan alles automatisch terug op Ebay zetten met behulp van de verkoopsmanager. Gratis als je een winkel hebt of anders betaal je € 10 per maand als ik me niet vergis. Uw niet verkochte items worden 60 dagen op Ebay bewaard, dus ook via deze weg kan je gemakkeiljk relisten.

Als koper ben ik genoodzaakt om door de lijst te bladeren. Ik ben naar zo veel verschillende objecten op zoek dat de vlugste methode blijft omgewoon tussen de nieuw aangeboden objecten te gaan neuzen. Iets wat ik vroeger dagelijks deed. Nu koop ik hier bijna niets meer. Enerzijds omdat het veel te tijdrovend geworden is. Anderzijds was Ebay vroeger de place to be voor de items die ik zoek. Nu verschijnen die nauwelijks nog op Ebay, maar zie ik die veel vaker op andere sites verschijnen.

Wat ik graag zou hebben als verkoper:

* schaf het onbeperkt aantal gratis veilingen af (staat in de stijgers)

* gebruik als standaard sorteervolgorde terug "Objecten die eerste aflopen" ipv "Beste Weergave". Hetzelfde playing field voor alle verkopers

* terug een feedbacksyteem waar kopers en verkopers dezelfde rechten hebben. De huidige gedetailleerde verkopersbeoordelingen dienen nu maar voor 1 iets en dat is de verkopers straffen.

* schaf die verdomde PayPal verplichting af

De dag dat die laatste afgeschaft wordt zet ik de eerder vermelde games direct terug op Ebay, evenals een heleboel goedkope brol. Mijn bottom line bied ik al lang niet meer aan via Ebay. Echt geen zin om op een spel van een paar euro naast Ebaykosten ook nog eens PayPalkosten te betalen.

Daarnaast lees ik hier op de discussieborden regelmatig dat mensen problemen hebben om op Ebay iets aan te bieden omdat ze verplicht worden een PayPal account aan te maken en dat ze geen credit card hebben.

Mijn ma is ook constant aan het rondbladeren op sites als Ebay e.d. Geen enkel probleem op 2dehands en K., maar voor haar is Ebay gewoon veel te ingewikkeld geworden.

Er zijn hier dus veel meer problemen als enkel die gratis veilingen. Reden dat er zo veel verkopers weg zijn? Met alle wijzigingen/nieuwe regels die Ebay afgelopen 2 jaar ingevoerd heeft, hebben ze heel veel verkopers in het harnas gejaagd. Enkele maanden terug heb ik mijn Ebayshop tijdelijk gesloten omdat ik gans die Ebay situatie zo spuugzat was.

Er zijn dagen dat ik nog dat gevoel heb dat ik beter Ebay zou laten voor wat het is en me terug een (deeltijdse) job ga zoeken om met mijn eigen website combineren. Ik kan u verzekeren dat er veel verkopers zo denken. Net zoals Supergiftman heb ik hier enkele jaren gelezen voor gekozen om hier mijn beroep van te maken. Dat is geen beslissing die je van vandaag op morgen terug draait.

Zoals de zaken er nu voor staan is dit heel simpel. Als er op Ebay geen drastische zaken gaan gebeuren komt er een dag dat ik Ebay verlaat. Ik moet hier steeds meer tijd en moeite insteken en haal er steeds minder uit. En als ik zo eens rondkijk, is het bij de concurrentie niet beter.