@kommandkom schreef:

Die zullen wel 2 keer nadenken voor die nog eens iets op Ebay zetten. Niet alleen ferm onder de prijs verkocht en dan ook nog de Ebaykosten. Volgende keer zetten die dat gewoon op een andere site te koop.

En hier zit de adder en helaas niet de enige! Ebay is en blijft nog steeds een betalende dienst (plaatsingskosten en commissie wanneer je iets verkoopt) hoewel er gratis alternatieven voorhanden zijn. Volgens mij is dit, hoewel niet de enige, maar zeker een belangrijke reden dat vele particuliere kopers/verkopers de weg naar die alternatieven gevonden hebben. 

Ebay is een community, een gemeenschap van gebruikers met verschillende interesses en gewoontes. Kan me infeite nog het meest vinden in de replys van gert_1974 ; ik vermoed dat die jongen zo'n beetje in hetzelfde bootje zit als mezelf. Mensen die regelmatig kopen op ebay maar hun spullen die nutteloos geworden zijn, via hetzelfde medium willen verkopen. Klinkt toch niet onredelijk ?

Verder beschikt ebay over een voortreffelijke zoekfunctie die je steeds brengt waar je heen wil. Een echte aanrader voor al diegene die niet in het eindeloze bos willen verdwalen maar die recht op hun doel afwillen, maar soms duwt de nostalgie me de andere kant op .. En uren kan ik rondzwerven tussen de vele aanbiedingen die ebay rijk is, zowel van particulieren die van hun spulletjes afwillen als van de zakelijke verkoper .. En dan moet ik soms toch vaststellen dat de zakelijke aanbieders de overhand hebben, het gouden ei is niet langer en als particuliere koper betaal je het volle pond. Er zijn genoeg redenen waarom kopers afhaken zoals ik al eerder zei .... Maar een gemeenschap neem je zoals het is, helaas keren de maatregelen die ebay nu gaat nemen zich tegen de particuliere verkoop maar op termijn worden jullie zakelijke partners eveneens hiervan de dupe ..... 

Mvg, Joeri

Ik denk dat we hier beide al de dupe van geworden zijn.

Hoe ik het afgelopen 2 jaar zie:

Particuliere verkopers:

* ruim 2 jaar gratis veilingen zo veel zou wilden

* geen paypalverplichting indien meer dan 50 feedbacks

Zakelijke verkopers:

* Wel plaatsingskosten

* PayPal verplicht

* Geen negatieve feedback meer kunnen geven ook niet aan kopers die systematisch hun aankopen niet betalen

* Gedetailleerde Verkopers Beoordeling (sterrensysteem) dat constant een zwaar van Damocles is dat boven je hoofd hangt.

Een particuliere verkopers die niet veel verkoopt heeft daar weinig last van, of begint gewoon met een nieuwe account. Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost om mijn shop op de kaart te zetten. Dus kan niet zomaar met een nieuwe account vanop 0 beginnen.

Het argument van die communitie dat je aanhaalt is een heel goed argument. Vroeger was Ebay effectief een communitie. Het probleem is dat Ebay totaal andere regels gehanteerd heeft voor zijn verschillende gebruikers groepen en dat zorgt alleen maar voor wrevel.

Waarom moest een particulier wel plaatsingkosten betalen en een professionele verkopers niet? Waarom moet een professionele verkoper zijn item bovenaan in Beste Weergave staan terwijl de veiling van de particulier op pagina 25 staat? Waarom mag een koper die zaterdagavond een object kocht en niet tevreden is dat die dat maandag nog niet ontvangen heeft een verkoper afstraffen door een lage sterrenbeoordeling te geven op verzendtijd? Waarom kan een verkoper een koper die voor de zoveelste keer op rij niet betaalde geen negatieve feedback geven?