- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 21-08-2013 23:37
Ik ga de discussie niet aan, zou anders terugvallen in ellenlange brieven zoals vroeger en ik wil jullie hiervan besparen.
Ik hoef als zakelijke verkoper geen korting te hebben op een partikuliere koper.
Ik weet liever waar ik sta als ik aanbied en waar het uit zal komen.
er zijn tal van zakelijke verkopers die als partikulier aanbieden om die ganse troep niet mee te hoeven maken en aldus zorgen ze wel dat ze perfect in orde zijn met hun boekhouding.
Ik zou veel liever 1000 artikelen volledig gratis aanbieden met grati foto's (zoals op de andere site trouwens waar ik ook verkoop maar mag de naam hier niet noemen) en bij verkoop 8 % betalen dan dat ik nu voor die 1000 artikelen telkens plaatsingskosten moet betalen, en dan 6.50% nog eens bij verkoop.
Op een gegeven moment had ik begin dit jaar 150 artikelen online staan en door opnieuw en opnieuw en opnieuw aanbieden had ik soms maandelijks tot 150 euro aan kosten en dan nog eens de commissie erbij van verkochte goederen begon ik me af te vragen hoeveel effectieve winst ik nog had. De winst van de verkochte goederen ging gewoonweg weer in plaatsingskosten.
Stel: 100 artikelen 7 dagen aanbieden aan 0.15 euro = 15 euro maar je hebt bvb maar een 5 tal verkocht, bvb 5 x gemiddeld 10 euro = 50 - 6.50% = 3.25 euro + 15 euro = 18.25 euro
Stel: 100 artikelen 7 dagen aanbieden gratis = 0 euro je hebt er 5 verkocht 50 euro - 8% = 4 euro.
Moet je dan eens rekenen dat je 1000 artikelen online staan hebt als zakelijke verkoper en bvb om de 7 of 10 dagen de veiling moet hernieuwen .....
Als zakelijke verkoper betalen wij HOEDANOOK meer om op ebay te verkopen. Zwartwerkers (en zo zijn er zeer veel) hebben alle voordelen. Mensen die sporadisch verkopen mogen zich nu zeker NIET aangesproken voelen hé ,-)
Dit is de reden waarom MEER en MEER zakelijke verkopers met een privéaccount verkopen omwille van die voordelen en dat kan ook perfect legaal, zolang je boekhouding in orde is, je de btw van de verkopen doorstort en je houdt aan de wettelijke regels inzake terugnameplicht etc etc etc .....
Enfin, ik ga me niet verder in de discussie moeien want we hebben het allemaal al eens zien langskomen ...
1 tarief, voor iedereen gelijk,
Johan