Iemand gaat het hier toch een keer moeten zeggen: Johan je bent aan het zagen en je weet de helft van de tijd niet waarover je spreekt.

Het is niet omdat jij maar enkele aanbiedingen online hebt staan en bereid bent om de gewone kost te betalen, dat iemand als ik die er meer dan 500 online heeft staan (en nog enkele honderden klaar staan) ook maar de gewone kostprijs moeten betalen. Dat je met 150 artikelen online te plaatsen op één maand tijd 150 euro kwijt bent aan plaatsingskosten alleen, dan ben je gewoon niet goed bezig en snap je blijkbaar niet hoe eBay werkt of misschien is uw markt niet goed geschikt voor dit verkoopplatform (eBay zet vooral aan op "nu kopen" bij professionele verkopers terwijl jij liever hebt dat ze komen bieden). 

Professionele verkopers betalen veel lidgeld voor hun winkelabonnement en het gaat vanaf september nog stijgen. Voordeel is het wegvallen van de aanbiedingskost, nadeel is het stijgen van de commissie met 1,50%. Maak dan voor jezelf de berekening of je het er zal uithalen of niet, maar kom mij niet vertellen dat ik daar geen profijt ga uithalen en dat ik beter maar per aanbieding de particuliere prijs moet betalen. 

Jouw verkopersprofiel komt meer overeen met een particuliere verkoper (ook al mag je full time professioneel verkoper zijn in real life). 

Maar stop aub eens een keer om te spreken alsof je alles weet. Je kan misschien beter minder op dit forum zitten en je tijd beter gebruiken in je winkel online en offline 😉