tvserieshop, ik probeer het hier vriendschappelijk te houden en U valt mij aan.  Denk niet dat dit de bedoeling is om zo onder collega zakelijke verkopers met elkaar om te gaan.

Ik ben powerseller en ben daar fier op.  Alles wat ik schrijf is uit mijn eigen ervaring en ik deel deze graag met anderen.

In de zomer is het druk in onze winkel te Oostende en daarom staan er nu niet veel artikelen online.   Ik blijf dus enkele objecten aanbieden om de powerseller status niet te verliezen.

Ik opteer dus om liever 10 artikelen online te plaatsen waarvan ik quasi zeker weet dat ze zullen verkocht zijn dan dat ik 500 van de 25000 artikelen uit m'n winkel lukraak fotografeer en op Ebay plaats.

Wij zijn reeds 25 jaar zelfstandig en denken toch al wat ervaring te hebben in de verkoop.  Echter op internet, op Ebay is het steeds blijven zoeken naar de juiste formule en wat bij mij zeer goed werkt is daarom bij een ander niet de juiste.  Elk spreekt volgens zijn specifiek artikel en ervaring.

Vroeger was ik hier actiever maar heb het proberen af te leren, dit soort reacties leren het mij inderdaad af en resoluut denk ik meteen, "Och Johan, je hebt je weer laten vangen, blijf toch van dat forum af !!!".

Alleen, als je ergens je mening over iets hebt dan komen anderen op je "kop kakken" dat je het allemaal beter weet en dit is niet leuk.   Weer een reden om voortaan toch maar beter weg te blijven van dit forum.

Liever 500 feedbacks op 5 jaar tijd met een omzet van 25000 euro dan 5000 feedbacks en dagdagelijks prulletjes verkopen die zeer arbeidsintensief is en maar 10000 euro omzet halen.  het is slechts een voorbeeld, niet op U bedoeld want ik weet niet wat U verkoopt en heb niet de behoefte om Uw feedbacks te gaan bekijken.

Ik snap zeer zeer goed hoe Ebay werkt en net zoals ik al zei, mijn artikel is de uwe niet.  Als voorbeeld,  ik bied 3 weken naéén een zilveren zakhorloge aan voor 50 euro en niemand koopt die!   Ik plaats hem als biedingsobject en start aan 1 euro en krijg 62 euro voor diezelfde horloge.

Nogmaals, ik spreek vanuit mijn eigen ervaring en U zegt dat ebay vooral aanzet tot "nu kopen" bij professionele verkopers, wel, voor Uw artikel misschien voor de mijne niet, vandaar.

Laat mij dan vooral in mijn waarde aub en hou de verwijten van "zaag"  en dat ik niet weet waar ik over spreek en ergernissen voor jezelf.

Johan   (in eigen naam en durf hier ook mijn eigen naam te melden, is ook persoonlijker en niet zo anoniem, dan weten de mensen met wie ze spreken)