- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 04-09-2013 22:38
Een bedenking... is het noodzakelijk om telkens wanneer iemand een betaling uitvoert via Paypal daar extra kosten voor te rekenen voor de aangetekende zending???
OK, je kan dit stellen omdat je dan bewijzen levert van verzending, maar is het niet beter daarmee een beetje creatiever om te springen?
Stel, ik koop een voetbalticket voor 1,99 euro en wil betalen met PP, moet ik dan echt die extra kost voor aangetekende betalen?
Zo ja, dan begerijp ik best waarom je verzendkosten als te hoog gerekend worden hoor. OK, de posttarieven zijn wat ze zijn en zijn niet laag, maar dat jij daarvoor ook nog eens aangetekend voor rekent, dat maakt het wel degelijk dat jij daarom laag scoort...
Verder spreek je over 22 sterrenevaluaties terwijl er wel degelijk 177 staan... Mochten er 22 gestaan hebben en je had van 4 lage scores, dan zou je ook niet aan 4,7 gezeten hebben maar lager hoor.
Wat ik ook niet goed begrijp: je wil internationaal verkopen maar in de objecten die ik opende, vind ik nergens Paypal als betaalmethode... lijkt me zo goed als onmogelijk voor de niet EU-landen of de UK... mogelijks speelt dit eveneens mee in de beperkingen die opgelegd kreeg...
En tenslotte nog enkele tips:
- als zakelijk verkoper moet je BTW-nummer zichtbaar zijn in je bedrijfsgegevens, wat hier niet het geval is
- maak eens wat meer werk van je aanbiedingen: beschrijvingen zijn erg beperkt en je teruggavebeleid: "14 dagen" en dat is het... misschien toch eens kijken hoe anderen dit aanpakken
- en o ja, misschien wel 't belangrijkste maar je zal me hiermee bijna mee naar de maan schieten... als zakleijk verkoper moet je 21% BTW rekenen op de verzendkost + aangetekende zending!!! Dus je tarieven zijn te laag (sorry, maar 't is zo). 1 ijverige belastingscontroleur zou je nog wel eens voor heel wat problemen kunnen zorgen...