- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 05-09-2013 20:33
Beste,
Bedankt voor je heel erg informatieve reactie.
Als u, als belg, een voetbalticket koopt dan kan u gewoon een overschrijving doen en dan betaald u natuurlijk geen aangetekende zending.
Echter buiten Europa verkiezen wij aangetekend te verzenden net omdat een paypal betaling, een tracking-nummer best kan gebruiken
Als het pakje ergens te lang blijft hangen (douane) dan vraagt de klant nogal vlug naar een tracking-nummer
We verkochten de laatste maanden wel enkele duurdere items en waren telkens blij dat we aan de hand van het trackingnummer konden zien waar het pakje bleef plakken
Ik sprak van 100+ pakjes die we verstuurden naar het buitenland
Met het buitenland bedoelde ik; buiten Europa.
Van die 100+ pakjes die we verstuurden (allemaal betaald met paypal) kregen we van ongeveer 60 feedback en van die 60 vulden er 22 personen de sterren-evaluatie in
Dus slechts 22 niet-Europeanen
Het is ook wel zo dat het vertrouwen in een verkoper met een lage feedback niet zo groot is als het vertrouwen in een verkoper met fb 5000
Wij zijn geschorst over de ganse wereld door 4 minder goede sterren-evaluaties in de Verenigde Staten die hoofdzakelijk te wijten zijn aan de lange duur van verzending
Momenteel hebben we 417 positieve feedback ontvangen maar die wegen niet op tegen 4 Amerikanen
Zo is het blijkbaar. i quote : "Uw verkoperniveau is ondermaats in: Verenigde Staten".
Voor we geschorst waren verkochten we items met een gemiddelde prijs van 60 euro naar landen als Hong Kong, Groot Brittanië, Verenigde Staten enz .
Onze doelgroep ligt hoofdzakelijk overzees * Al onze objecten die we internationaal verkochten werden telkens met paypal betaald.
Momenteel zijn we geschorst in die landen dus listen we goedkope items (enkel beschikbaar binnen België) om toch een beetje feedback te genereren en lijkt het me ook niet nodig om de Belgen met paypal te laten betalen.
We hebben bijvoorbeeld een 20tal jazz-lp's klaar liggen met een gemiddelde waarde van $100. Die kan ik niet slijten binnen België dus het heeft ook geen nut dat ik die daar te koop zet.
Het klopt dat ons b.t.w. nummer niet zichtbaar is in onze listings, dat komt omdat het bij het opstarten van de eBay account nog in aanvraag was.
Ondertussen is het ingevoerd bij eBay en leek het me logisch dat het dan ook zichtbaar zou zijn in de listings.
Van die 21% btw op de verzendingskost daar had ik geen weet van, bedankt om dat even te duiden. Ik leg het op de boterham van onze boekhouder