Eigen schuld, dikke bult !

Er is al genoeg verwittigd, al genoeg over geschreven en er zullen er nog veel volgen.

Begrijp mij niet verkeerd alvorens ik iedereen op m'n nek krijg.  Dit gaat NIET over de vele partikuliere verkopers die sporadisch eens wat op internet verkopen.

Dit gaat niet over de kledij die verkocht wordt van de familieleden, van de kinderen.  Dit gaat niet over de inboedel na een sterfgeval, dit gaat niet over een verzameling die van de hand gedaan wordt.

Dit gaat echt om veelverkopers die overal hun laars aanlappen.  Ik ken persoonlijk ook een aantal mensen, één ervan is "verzamelaar" van postkaarten.  Loopt elke rommelmarkt af dat hij kan.  Maar het begrip "verzamelaar" is bij deze man niet op z'n plaats.   Hij staat op een andere verkoopsite met 5000 postkaarten online.  Hij mag dan wel "verzamelen" maar loopt wel op rommelmarkten aan te kopen, dus handel te drijven, opkopen om te VERKOPEN.

Zo waren (en zijn) we nog steeds getuige van ZWARTWERKERS die pakketten GSM attributen aankopen in China en deze aan dumpingsprijzen terug verkopen zonder ook maar 1 euro btw of belasting, zonder sociale zekerheid te betalen. Deze zijn een regelrechte valse concurrent voor de zakelijke handelaars die er hun brood mee verdienen.

Enkele jaren geleden is ook een student tegen de lamp gelopen, hij verkocht z'n fiets .... euh, had in 1 jaar tijd al 17 fietsen verkocht ...

Niemand moet zich geviseerd voelen. Iedereen doet z'n best maar toch zijn er verkopers die zich eens zeer goed de vraag moeten stellen met wat ze bezig zijn.    Ze kunnen zogenaamd niet gaan werken omdat ze de kwik of de kwak hebben maar ze zijn zo gezond als een visje om elke zondag vroeg uit de veren te komen en als bezetenen als eersten de rommelmarkt af te schuimen naar spul om online of in hun eigen kraam (die ze pas 2 uur nadien openen) te verkopen.

De feedback toont echt alles en het is onbegrijpelijk dat mensen nog zulke risico's durven nemen. Big Brother is watching you !!!

Wij als zakelijke handelaars hebben gekozen voor een zelfstandig statuut.  We betalen sociale bijdragen, storten de btw door van de verkopen, houden ons aan de terugnameplicht, we willen echt onze klanten steeds weer tevreden stellen, voor de rest hebben we enkel nadelen. Geen 13de maand, geen betaald verlof, geen ziektegeld, geen ontslagvergoeding, als er wegenwerken zijn geen compensatie, kunnen niet gaan "doppen" .....   maar we klagen niet.

We klagen niet maar we dulden GEEN valse concurrentie, het is niet aangenaam als zwartwerkers Uw zelfde artikel verkopen aan dumpprijzen en dan nog zonder service en zonder tevredenheidsgarantie.

Ik kan maar 1 ding zeggen, als je als koper de keuze hebt om éénzelfde artikel te kopen bij een zwartwerker en bij een zakelijke handelaar, ook al is de zakelijke handelaar iets duurder, koop het dan in vertrouwen bij die laatste.  Ondersteunen van de zwartmarkt is nergens goed voor.  Ook hebben we gezien in telefacts welke nepprodukten er zoal verkocht worden op de zwarte markt.

Dank voor Uw begrip.

Johan.