- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 12-09-2013 13:51
Er is een groot verschil met je eigen kledij verkopen of je eigen spulletjes uit het huis, speelgoed etc .... dan dat je effectief gaat aankopen om te verkopen.
Maar het is verleidelijk. Stel dat je pas start met je eigen spulletjes en het loopt goed en er komt cash binnen, je doet het graag en je hebt de smaak te pakken van "verkopen". Voor je het weet heb je je eerste item aangekocht om te verkopen.
De verleiding is zeer groot als je op dat moment in een kringwinkel een damesrokje ziet hangen van één of ander topmerk, je kan er niet in, het is Uw maat niet maar de prijs is zo belachelijk laag dat je denk "ik koop het toch en zal het verkopen op internet".
Op dit moment heb je de stap gezet naar handelaar.
Uiteraard kan je dat even uitproberen maar op een gegeven moment heb je dit echt niet meer in de hand en dan wordt het gevaarlijk. Dan kom je echt op een punt waar je even moet stilstaan en nadenken wat je hiermee zult aanvangen. Of je blijft verder werken in het zwarte circuit of je neemt een statuut van zelfstandige in bijberoep.
De problemen komen er dan aan als je .... oeps, werkloos bent of aan de ziekenkas zit ... probleem, kan dus niet. Maar waarom zou je de stap niet zetten als werkloze? Of heb je schrik dat je je stempelgeld zult verliezen? Ja maar, 't is 't één of 't ander hé, je kan niet van twee walletjes eten. De ene kiest dan maar op risico van gepakt te worden en doet lustig verder, een kleine minderheid durft de stap te zetten.
Wat velen tegenhoud is dat je bvb op pure winst die de zwartwerkers nu hebben, ze anders tot 40% en meer moeten afstaan aan kosten, btw en andere belastingen en werkingskosten. Jaaah, je hebt niets voor niets hé, wat moeten wij zakelijke verkopers dan niet zeggen?
Ik geloof persoonlijk in slagen maar je moet er wel keihard voor werken. Je kan perfect een deftig maandloon opbouwen en perfect uit de kosten komen, je "boterham" verdienen als het ware.
Vandaar ik mensen die uit het zwarte circuit willen stappen graag wil ondersteunen met raad. Met regelmaat doet Unizo (in Uw stad of streek) informatieavonden wat het allemaal inhoud.
Speel je graag winkeltje? Wel, op wat wacht je? DOEN, zeker DOEN !!!
Johan