- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 24-09-2013 23:36
BTW betaal je op gans het bedrag dus € 25.
Er is wel een speciale regeling voor 2dehands goederen (margeregeling). In dit geval is de BTW enkel van toepassing op de € 5 winst die je maakt.
BTW kan je enkel **bleep** als je zelf een BTW nummer hebt.
Er is ook een speciaal statuut voor bedrijven met zeer kleine omzet. Ik weet niet van buiten hoeveel dit is. In dit geval moet je geen BTW afdragen, maar kan je ook geen BTW **bleep**.
Kleine kanttekening. Als zakelijke verkoper moet je ook 21% BTW doorstorten op de verzendkosten die je aanrekent. Zo kreeg ik van de week nog een klacht van een Franse koper. Die kocht één van mijn duurste games wat ik aangetekend verstuurde. Die heeft me nadien gecontacteerd met de vraag waarom die meer verzendkosten betaald had als aangegeven was op het pakje. Dat zat dus in de BTW. Die dacht dat ik hem in het zak gezet had voor de verzendkosten. In de praktijk heb ik op de verzenkosten zelfs € 1 verlies gemaakt.
Ik wist zelf ook niet van deze regeling voor ik zelf zelfstandige geworden ben. Probleem op Ebay is wel dat je beoordeeld wordt op je verzendkosten. Dat is één van de redenen dat ik op het merendeel gratis verzending geef. Vroeger deed ik dit niet en dan kreeg ik regelmatig slechte sterren voor verzendkosten.