- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 26-09-2013 17:29
Blijkbaar denkt iedereen hier dat het hier de zakelijke verkopers voor de wind gaat. Well, think again.
Bekijk gerust mijn eigen feedback. Nog zo'n 100 per maand. Vroeger meer dan het dubbele. Afgelopen 2 jaar is de verkoop hier meer dan gehalveerd. Toeval of niet. De moment dat ik de verkoop zag zakken was de moment dat de gratis veilingen van kracht geworden zijn.
Ik kan u verzekeren dat ik niet de enige in dit straatje ben. Kijk gewoon eens naar het aantal feedbacks van zakelijke verkopers die hier gereageerd hebben. En dan zal je quasi overal een forse daling in het aantal feedbacks (=verkoop) zien De enige reden dat ik hier nog op Ebay zit, is omdat ik 2 jaar geleden een wijs besluit genomen heb om mijn eieren niet allemaal in Ebay zijn mandje te leggen.
Gratis veilingen of niet. Zaak is dat hier op Ebay dringend wat zaken moeten veranderen dat de verkoop terug aanzwengeld. Zo niet gaat het heel simpel zijn. Dan gaan er in de toekomst geen zakelijke verkopers meer zijn om mee te discussiëren want dit gaan allemaal hun boeken neergelegd hebben.
Wat het al dan niet beperken van de de gratis veilingen betreft verwijs ik graag naar het begin van dit topic. Daar is alles gezegd.
Voor mij een raadsel waarom Ebay überhaupt een onderscheid maakt tussen zakelijke en particuliere verkopers. Dit platform is voor iedereen. Lijkt me dan ook maar niet meer dan logisch dat voor iedereen dezelfde regels en kosten gelden.
Zoals reeds vermeld in een ander draadje. Nu er minder veilingen zijn is (was) de site terug wat overzichtelijker. Ondertussen heeft Ebay beslist om tijdens een normale zoekopdracht ook internationale aanbiedingen te tonen en zijn we terug bij af.
Enfin, wat mij betreft nog erger. Er gaan hier nog veel kopers zijn die onbewust bij een buitenlandse verkoper gaan kopen. Zaken krijgen die niet in de taal zijn dat ze denken, niet doorhebben dat de verzendtijd veel langer gaat duren,...
Een sporadische Ebaygebruiker gaat hier effe komen kijken, gaat op het eerst zicht enkel nog buitenlandse aanbiedingen vinden en is 10 minuten later weg om niet meer terug te komen.