- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 27-09-2013 00:29
En we vergeten hier nog het belangrijkste. We hebben het hier allemaal over de verkopers. Heeft het hier iemand al eens bekeken uit de ogen van de koper??? Wat denk je dat de kopers hiervan vinden???
Wel niet mijn woorden maar de woorden van mijn klanten:
Kopers waren het kostbeu om dagelijks door honderden en honderden veilingen te bladeren. Dezelfde veilingen die ze al maanden aan een stuk zien passeren. Velen hebben Ebay dan ook volledig links laten liggen omdat een kat hier haar eigen jongen niet meer terugvindt. Ze kunnen ook niet meer de koopjes doen van vroeger want al die veilingen worden toch gestart aan een Nu Kopen prijs.
Waarom denk je dat de verkoop op Ebay niet meer marcheert? Waarom denk je dat er zo veel kopers wegblijven?
Crisis??? Als de verkoop overal zo hard ineengestort was als op Ebay was gans België nu failliet.
Ik heb al een hele resem klachten ontvangen van mijn vaste klanten. Die ergeren zich daar dood aan en vroegen mij of ik een methode wist om de aanbiedingen van bepaalde verkopers niet meer te zien of om enkel effectief de nieuw aangeboden objecten te zien.
Daar zijn er ondertussen veel van die Ebay volledig links laten liggen. En die gaan niet terugkomen omdat er nu op Ebay plots een paar zaken veranderd zijn.
Dan mag jij als verkoper nog 1.000.000 aanbieden. Als ik die aanbiedingen niet bekijk, kan jij die niet verkopen. En dat is nu net wat er gebeurd. Kopers blijven massaal weg omdat ze zich doodergeren. De veelaanbieders blijven Ebay volspammen en blijven spammen al verkopen ze maar 1 op de 100.000 items. En het enige wat ze bereiken is dat ze nog meer kopers wegjagen.
Dan heb je effectief de sporadische verkoper die hier eens iets aanbiedt zoals die gewend is van vroeger: startbod van € 1 met de hoop dat er geboden wordt. Vaak is de verkoopprijs gelijk aan het startbod. De kopers blijven weg en hun aanbiedingen verzinken in het niets tussen al de rest. Die verkoopt dus sterk onder de prijs, betaalt verkoopscommissie en misschien PayPal. Wat gaat die verkoper de volgende keer doen denk je? Alles, maar niet meer te koop aanbieden op Ebay.
Voor mij persoonlijk zijn dit wel de verkopers waar ik al de beste koopjes gedaan heb. Dan spreek ik niet in prijs, maar gewoon zaken die aangeboden worden die je anders bijna nergens tegenkomt.
Zijn er hier slachtoffers. Ja zeker. In principe heb ik niets tegen die gratis veilingen op voorwaarde dat dit systeem niet zou misbruikt worden. Nu zitten er een aantal hardnekkige veelaanbieders tussen die de boel voor gans de rest vergallen. De sporadische verkoper blijft weg omdat hij niets meer kan verkopen of sterk onder de prijs. Kopers hebben stilzwijgend al laten weten wat ze ervan vinden.
Je kan dit perfect vergelijken met Ka...a. Een paar jaar geleden is die site overgenomen en hebben ze het uiterlijk veranderd. Veel van de subcategorieën werden afgeschaft met als gevolg ook één totaal onoverzichtelijk boeltje. Hoeveel klachten zijn er toen geweest?
Wat mij betreft is hier maar één winnaar uit de bus gekomen: 2dehands. En die is effe geleden overkocht door Ebay.
I rest my case...
PS: voor degenen die denken dat de situatie enkel voor Ebay België zo is:
http://community.ebay.co.uk/t5/Business-Seller-Board/Switched-OFF-again/m-p/430753#U430753
http://community.ebay.co.uk/t5/Business-Seller-Board/SUDDENLY-NO-SALES-YESTERDAY/m-p/373115#U373115