- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 27-09-2013 01:19
@militaria-shop-ww2 schreef:
@gamewalhalla-be schreef:
Wel niet mijn woorden maar de woorden van mijn klanten:
Kopers waren het kostbeu om dagelijks door honderden en honderden veilingen te bladeren. Dezelfde veilingen die ze al maanden aan een stuk zien passeren. Velen hebben Ebay dan ook volledig links laten liggen omdat een kat hier haar eigen jongen niet meer terugvindt. Ze kunnen ook niet meer de koopjes doen van vroeger want al die veilingen worden toch gestart aan een Nu Kopen prijs.
Ik kan mij sterk vergissen maar de aanbiedingen met een "nu kopen" prijs kosten ook geld. Nu en vroeger ook al. Dus die uitleg dat het hier nu eindelijk zou veranderen houdt volgens mij geen steek.
Dat sommige kopers het beu waren om dagelijks door honderden artikelen te bladeren die ze al een x-aantal keer hebben zien passeren ligt aan ebay en ook aan henzelf, niet aan de verkopers. Iedereen heeft toch het recht om hier zaken aan te bieden, of niet?
Het ligt aan ebay want andere sites (die je trouwens vermeldt) geven een looptijd van enkele maanden. Ebay slechts van max. 10 dagen voor veilingen en 1 maand voor aanbiedingen met vaste prijs. Logisch dat dezelfde zaken steeds terugkeren.
Het ligt echter ook aan deze kopers zelf want je kan links boven op je zoekopdracht kiezen voor "alle", enkel "veilingen" of enkel "nu kopen". Zo kun je al veel "rommel" eruit filteren.
Daar zit net het probleem. Er zijn een hele boel zaken om te sorteren, filteren,... Maar voor zo ik weet geen enkele manier om bepaalde zaken niet te zien. Er zou ergens een methode bestaan om bepaalde verkopers weg te filteren, maar niets iets wat je in 1 2 3 instelt en geen zoekopdracht die je kan bewaren.
Klopt dat je op de andere vermelde sites uw zoekertjes nog veel langer kan laten staan. Ik ben net op 2dehands in de categorie PS1, PS2 en PS3 gaan kijken. Op 15 minuten had heb ik alle zoekertjes die vandaag nieuw geplaatst zijn overlopen. Doe ik dagelijks en duurt echt niet lang.
Vergelijkbaar verhaal met Ka...a. Bekeek ik vroeger ook dagelijks. Toen de veranderingen gebeurd zijn heb ik die lange tijd volledig links laten lliggen. Games, computers, computeronderdelen. Alles samen in 1 categorie. Ik moest veel te veel doorbladeren met zakens die me niet interesseerden, dus keek gewoon niet meer. Nu zijn er al een tijdje terug meer onderverdelingen. Nu kijk ik wel terug bijna dagelijks.
Ik deed vroeger hetzelfde op Ebay. Nu al maanden niet meer omdat het veel te veel tijd in beslag neemt. Ik verkoop 2dehands items. Dat wil zeggen dat ik die ook eerst ergens moet kopen. Vroeger was ik grote klant op Ebay. Nu absoluut niet meer. Misschien dat daar nu terug verandering in gaat komen. Dat zal de toekomst uitwijzen.
Ik ben hier in deze discussie misschien één van de weinigen die alle sites ook uitgebreid als koper gebruikt. Als koper kan ik alleen maar zeggen dat Ebay afgelopen maanden niet meer te doen was en dat leek iedere dag nog erger te worden. Bij de afgelopen aanbiedingen zag ik regelmatig koopjes die tussen mijn vingers geglipt waren. Gewoon omdat ik totaal geen zin had om nog te kijken. Alhoewel dit mijn job is en ik dat eigenlijk zou moeten doen hebben.
Een paar maand geleden een zeer zeldzaam PS2 spel. Is toen per opbod verkocht voor minder dan € 10. Spel is bijna onvindbaar. Ik heb dat 1 keer verkocht aan € 60 en was zeer snel verkocht. Zo'n zeldzaam spel dat per opbod aan zo'n lage prijs verkocht wordt, dat zou vroeger niet waar geweest zijn.