Iedereen heeft wel een beetje gelijk en ongelijk, geef ik graag toe. Ik kan alleen voor mezelf spreken.

"Nu kopen" moet inderdaad betaald worden door particulieren.

Zakelijke verkopers kunnen een item opzetten aan 1 cent en dat voor 30 dagen.

Particulieren moeten (in mijn geval) 35 cent betalen per item en dat mag slechts maximum 10 dagen staan,

en omdat ze geen "koop het nu" mogen gebruiken word daar niet of zeer weinig op geboden natuurlijk,

tenzij je zwaar onder de prijs gaat.

Jaren geleden verkocht ik veel op Ebay, ben er dan jaren tussenuit geweest omdat het de moeite niet meer was.

Toen het gratis werd terug geprobeerd, en dat viel goed mee. Spijtig dat ze er nu weer mee ophouden.

Ik vind niet dat er te veel op Ebay kan staan, als dat echt zo zou zijn moet je als koper uitzoeken en aankopen wat heel goed is en heel weinig kost, meer hoef je niet te doen.  Je moet ergens een grens trekken, je kan niet alles opkopen...

Deze sites zijn inderdaad ontstaan om de mensen koopjes te laten doen, want dat vinden ze leuk, en om er zelf geld aan te verdienen natuurlijk.

Er zou een tussenoplossing moeten komen om particulieren toch nog hun spullen te laten opzetten aan een redelijke prijs,

of eventueel toch nog gratis en dan een hogere verkoopcomissie vragen misschien.

Ik weet het niet , er zullen altijd wel mensen zijn die gaan klagen, net als ik 🙂