- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 18-12-2013 20:31
Dat annulatieverzoek werkt eigenlijk verkeerd, als de koper een object niet meer wil (van gedachten veranderd) is het volgens mij toch aan de koper om te vragen de transactie te annuleren en dan is het aan de verkoper om er ja dan nee akkoord mee te gaan... of zie ik dat verkeerd?
In het geval van dit draadje heeft de koper dat verzoek misschien verkeerd geïnterpreteerd... ik had mij in het verleden ook een keer vergist, een tweede, juiste aankoop gedaan en de verkoper een bericht gestuurd met de uitleg en de vraag om die eerste aankoop te annuleren... ik was toen ook heel verbaasd dat ik dat annuleringverzoek kreeg. Ik wist toen ook niet goed wat ik daarmee aan moest en heb toen uitleg gevraagd aan de verkoper met een positief gevolg uiteindelijk.
Ik wil dus aantonen dat zo'n annulering niet voor iedereen duidelijk is en mensen dat soms verkeerd begrijpen als zijnde een gewoon geschil wegens niet-betaling.
De verkoper zou in voorkomend geval een annuleringsverzoek aan de koper kunnen sturen indien de verkoper om welke reden ook niet (meer) bij machte is om het gekochte alsnog te leveren... Ebay moet dit systeem toch wel eens grondig herzien, want hier hebben ze volgens mij nooit over nagedacht!