- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 29-05-2014 19:52
Ik zal u direct een antwoord op een paar van uw vragen geven.
Op 2 jaar tijd is onze omzet hier met 70% teruggelopen. In ons geval niet iets dat langzaam gebeurd is. Dat is van de ene maand op de andere gebeurd in in het laatste gedeelte van 2012. Ik was ook de enige gameshop in mijn categorie waar dit gebeurd is. Puur sabotage door Ebay zelf.
Het probleem bent niet u, is niet de crisis, maar is Ebay zelf. Wij zijn begin 2012 via onze eigen website beginnen verkopen. Daar is het net het omgekeerde. Iedere maand zien we daar groei.
Staat in schil contract met Ebay. In de periode oktober-januari terug na lange tijd terug wat beter verkocht. Begin februari werd onze shop terug uitgezet. Iedere dag minder bezoekers, iedere dag minder verkoop. April sloeg echt alles. Nooit zo'n slechte verkoop, op één week tijd meer neutrale feedbacks dan anders op een gans jaar tijd en dit voor de gekste redenen.
Barslechte verkoop in april en dan 30 geschillen moeten starten voor objecten die niet betaald werden. Opnieuw het probleem is niet u, is niet de crisis. Op onze eigen website is het een uitzondering geworden dat een koper zijn bestelling niet betaalt.
Tot begin 2012 was Ebay de enige plaats waar we verkochten en verdienden we hier onze boterham. Het is nu zo ver gekomen daat we begin deze maand onze shop gesloten hebben en totaal niets meer verkopen via Ebay.
Echt niet meer de moeite om zoveel tijd en energie in iets te steken waar je zoveel problemen mee hebt. ALs verkoper ben je hier loslopend wild. Vorige maand ben ik zelfs gedegradeerd naar ondermaatse verkoper wegens 1,27% (!!!) lage sterrenbeoordelingen voor objectbeschrijving. Dit op basis van een feedbacksysteem dat op volledige anonimiteit berust en waar je als verkoper geen verweer tegen hebt.
Meer nog. In Augustus gaat het nieuwe feedbacksysteem van kracht. Dan gaat Ebay tot een jaar terug kijken in uw feedback om u defecten te geven. Volgens mij volstrekt ILLEGAAL!!! Ebay heeft het recht om zijn feedbacksysteem aan te passen, maar kan u geen defect aan uw broek smeren voor iets wat bijna een jaar geleden gebeurd is op een moment dat er zelfs nog geen sprake was van deze nieuwe regels.
Enfin, voor mij doet dit momenteel niet ter zake. Ik zal hier in de toekomst waarschijnlijk mijn shop wel terug opstarten, maar dit zal niet voor direct zijn en ik zal dan ook niet meer zo veel objecten op Ebay zetten dan vroeger.
De enige reden dat Ebay zijn feedbacksysteem verandert is om van zo veel mogelijk top verkopers te degraderen naar een lager niveau zodat ze geen 20% korting meer moeten geven. Ebay wou van mij 20% meer en krijgen nu 100% minder. Voor zo ver dit al niet het geval is, is Ebay België een stille dood aan het sterven.