- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 07-06-2014 01:24
Als er geen verkopers meer zijn, kan jij ook niets meer kopen. Kijk gerust naar het aanbod. Het aanbod is veel minder uitgebreid dan vroeger. Vooral veel meer brol dan vroeger.
Plus als verkopers meer aan Ebay moeten betalen, gaan ze dit doorrekenen in hun prijzen. Dan mag je als koper meer afdokken.
Nu: koper opent een geschil. Verkoper lost het probleem op en de kous is af
20 augustus: koper opent een geschil. Mag de verkoper doen wat die wil. Feit dat de koper al een geschil geopend heeft = defect. Ongeacht of de verkoper het probleem oplost of niet. Waarom zou je als verkoper dan nog hemel en aarde verzetten om het probleem op te lossen. Het kwaad is toch geschied.
Dat systeem mag misschien met open armen door de kopers onvnagen worden, maar het deugt van geen kanten.
Voor veel verkopers zal het realiteit zijn dat vanaf 20 augustus verkopen op Ebay plots 20% duurder wordt. Als morgen de prijs van de postzegels of kaas met 20% opslaat wordt er moord een brand geschreeuwt. Op Ebay kan dit blijkbaar wel.
Zullen we de rollen eens omdraaien?
Als verkoper wordt alles tot in het kleinste detail onder de loep genomen en wordt je voor alles afgestraft. Daar tegenover staat dat kopers zich alles kunnen veroorloven en dat je als verkoper NIETS kan doen. Niet de eerste verkoper die via PayPal bestolen wordt en op de koop toe nog een negatieve feedback en lage sterrenbeoordeling krijgt. Item kwijt geld kwijt en een defect rijker.
Bij verkopers kan je onderscheid maken op basis van de feedback. Wel ALLE kopers hebben 100% feedback. Ook kopers die niet betalen of die voor problemen zorgen.
Je kan als verkoper kopers blokkeren die binnen X aantal tijd X aantal aantekeningen wegens niet-betaling hebben. En that's it. Geen enkele manier om andere Ebaygebruikers te waarschuwen. En Ebay doet NIETS!!! Als ik vroeger een geschil wegens niet betaling sloot en het was een koper zonder feedback dan was die een paar dagen niet lager geregistreerd.
Ik heb al jaren last van een pipo die om de zo veel tijd een nieuwe account aanmaakt, een aantal items koopt maar nooit betaalt. Al die accounts zijn nog actief. Die koopt niet alleen bij mij maar ook bij andere verkopers. Koopt op een paar dagen tijd soms wel 20 items en betaalt niets.
Dat duurt al zeker 3 jaar. Kan die zelfs geen negatieve feedback geven. Meermaals Ebay gecontacteerd met de vraag daar paal en perk aan te stellen. In de praktijk deden die niets.
Niet de eerste verkoper die via PayPal bestolen wordt, dan nog een negatieve feedback met laten sterren krijgt en als kers op het toetje nu dus ook nog een defect. Tof, Ebay strijkt zijn verkoopscommissie op. Als verkoper ben je slachtoffer van een crimineel feit en dan wordt je door Ebay nog gestraft ook.
Of kopers die zonder verwittiging een rode bol geven wegens "ik heb mijn item niet ontvangen". Moeten wij nu als verkoper ook al helderziend zijn?
Moet ik nog een paar voorbeelden geven???
Het huidige feedbacksysteem is helemaal in het voordeel van de koper. Het nieuwe feedbacksysteem maakt de zaken alleen nog maar erger. Bescherming als verkoper is minder dan 0.